четвер, 03 жовтня 2013 18:38

"Це найкращий екземпляр волохатого мамонта за всю історію"

Автор: фото з сайта www.dailymail.co.uk
  Знайдена в Якутії самиця волохатого мамонта прожила десь 50-60 років. Після розмороження її м’ясо мало нестерпний запах. Щоб надалі не псувалося, вчені перемістили його в морозильні камери

Тулуб самиці мамонта із рештками м'яса та крові знайшла у травні в Якутії міжнародна команда науковців. Тварина пролежала в землі близько 10 тис. років. Зараз тіло перебуває в місті Якутськ.

— Тулуб в ідеальному стані. Це найкращий екземпляр волохатого мамонта за всю історію. Червоне м'ясо, шкура та шерсть дуже добре збереглися. Здається, наче це щойно вбита тварина, — розповідає директор Музею мамонтів у Якутську Семен Григор'єв.

Живі тканини впродовж трьох днів досліджували вчені з Південної Кореї, США, Канади, Росії та Молдови, які виявили мамонта. Спочатку м'ясо задля експерименту кілька разів розморожували та заморожували. Найбільше здивувала рідина, схожа на кров, у череві тварини. Вона не замерзла ані за температури -10°С під час розкопок, ані за -17°С у холодильнику лабораторії. Науковці кажуть, вона перебуває в "переохолодженому" стані. Цю властивість мають комахи й деякі риби, що живуть в екстремальних умовах. Їхній організм виробляє речовини, що не дають крові замерзнути. Якщо знайдена у рештках мамонта рідина виявиться кров'ю, цей вид стане першим серед ссавців, що теж має нижчу температуру замерзання крові. Відкриття буде сенсацією в біології.

Спочатку вчені вважали, що звіра вбила людина. Тепер схиляються до думки, що він загинув через недугу або застряв у ополонці.

Зараз намагаються знайти живі клітини в м'ясі та крові. Сподіваються, зможуть відновити ДНК та клонувати тварину. Якщо ж таких клітин не збереглося, доведеться створювати штучні ДНК для клонування. Це може забрати  50-60 років.

Науковці чекають дозволу від російської влади, аби перевезти мамонта до дослідних інститутів у Канаді, Данії, Швеції й Південній Кореї для ґрунтовнішого аналізу.

Зараз ви читаєте новину «"Це найкращий екземпляр волохатого мамонта за всю історію"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua