Міністерство фінансів під керівництвом Сергія Марченка не розрахувалось за будівництво нового водогону, який побудували після підриву Каховської ГЕС росіянами в червні торік. Про це на своїй сторінці у Facebook написав засновник компанії-підрядника СП "Автострада" Максим Шкіль. За його словами, борг перед компанією тільки за цим обʼєктом становить 3,5 млрд грн. Раніше Шкіль також повідомляв, що Мінфін не розраховується перед підрядниками за будівництво фортифікаційних споруд, зокрема борг перед "Автострадою" становить 5 млрд грн. Загальний же борг перед компанією - 12 млрд грн.
"Унаслідок підриву Каховської ГЕС понад один мільйон мешканців Дніпропетровщини опинились без води. Розуміючи соціальну відповідальність, Autostrada відразу без вихідних та фінансування, в цілодобовому режимі, розпочала будівництво водогону.
Результат - водогін довжиною 145 кілометрів збудований, але Міністерство фінансів місяцями погоджує паспорт бюджетної програми, і станом на сьогодні розрахунок за виконані роботи так і не відбувся", - зазначив Шкіль.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Керівництву країни слід перестати призначати на високі посади людей за принципом особистої лояльності"
На його думку, "сьогодні це вже факт, що забезпечення людей питною водою для Міністерства фінансів Марченка не є пріоритетом".
Шкіль відзначив, що компанія ухвалила рішення не припиняти роботи попри відсутність фінансування.
"Звичайно, через відсутність фінансування з боку держави ми могли б зупинити роботи, але це було б безвідповідально. Мали надію, що після завершення робіт фінансування буде виділено, але місяцями чуємо чергові надумані причини, а коштів так і нема", - додав засновник "Автостради".
За його словами, на нарадах президенту чиновники доповідають, що все зроблено.
"Зроблено, але не розраховано. Будівництво водогону виконане виключно завдяки та за рахунок підрядних організацій. Борг перед "Автострадою" тільки по цьому обʼєкту 3,5 мільярди гривень. Міністерство фінансів на чолі з міністром Марченком використовує будь-які важелі та зачіпки, щоб не виконувати покладені на них функції, навіть з таких соціально важливих питань. Прикро, що за це нема жодної відповідальності", - резюмував Шкіль.
У наступному пості він додав, що по всім обʼєктам інфраструктури підрядники роками просять заплатити кошти.
"Питання тільки накопичуються і не вирішуються. Загальний борг перед Autostrada 12 мільярдів гривень. Ми обслуговуємо кредити, сплачуємо податки, платимо заробітну плату майже 6000 працівникам, утримуємо всі виробничі бази", - зазначив підприємець.
"Усі ці відсотки за кредитами - це прямі збитки для компанії, які виникли внаслідок невчасного розрахунку через бездіяльність посадових осіб Міністерства фінансів. Якби кошти були сплачені вчасно, кредити були б погашені та, відповідно, не було б нарахованих відсотків. Саме так сьогодні працює все інфраструктурне будівництво. Бізнес платить податки вчасно, акциз з палива платиться вчасно, а фінансування програм відновлення триває роками", - додав він.
За його словами, підрядні організації взяли на себе практично повну функцію замовників - це вирішення питань з землею, отримання погоджень, взаємодія і надання пояснень перевіряючим органам.
"Від держави потрібно одне - заплатити кошти. Навіщо укладати контракти, які не можете вчасно профінансувати? Думаю, відповідь проста - через некомпетентність", - підсумував Шкіль.
Раніше Шкіль також писав про відсутність фінансування на будівництво фортифікаційних споруд, зокрема, для захисту обʼєктів енергетики.
Коментарі