
Український скрипаль-віртуоз Василь Попадюк, який 15 років живе у Канаді, відіграв в Україні тижневе гастрольне турне. Разом зі своїм бендом "Papa Duke" скрипаль дав концерти у Тернополі, Луцьку, Львові, Коломиї, Івано-Франківську та Києві. Цього разу він приїхав з оновленим складом свого колективу.
"Цього разу ми привезли з собою пару наших нових музикантів, які нещодавно з нами почали працювати. На барабанах у нас тепер Аметт Мітчелл з Куби. У нас будуть в програмі речі і зі старої програми, і з нового СіДі, а також речі, які ще не в запису, а тільки в живому виконанні. Наш колектив бере участь в різних проектах. У Канаді таке життя музичне. Хтось виступає як гість у когось на концертах і записах. Багато студійної роботи є. Ми всіє є студійні музиканти. Усіх тут приводить у феєрію той факт, що я граю на останньому альбомі "Deep Purple". Але це не є якась "біг діл". Це звичайна робота. Запросили - граю. Це так якби когось тут запросили пограти на альбомі у ВВ. Природно, що музикант вклинюється в те життя музичне, яке відбувається там, де він живе".
- Коли ви навчалися музики у школі імені Лисенка, грали їхні композиції, а тепер граєте з ними?
- Так. У нас в школі була група "Опришки". "Deep Purple" грали. Я Гіллану (Іен Гіллан - вокаліст "Deep Purple" - Gazeta.ua) це казав: що колись ми співали його і не розуміли, що ми співаємо. Українськими словами писали: "Смок он зе вотер" - а тепер співаємо з ними. Школа Лисенка була острівком українства. Там вчився Кирило Стеценко, Тарас Петриненко. Школа Лисенка завжди відрізнялася від музучилища Глієра тим, що ми були більш діти і більш хулігани. Я прогулював уроки, курив - так, був нормальною дитиною. Я в класі намалював на стіні у школі тризуб. Тато мій був багато разів у Канаді ще з 1976 року, з хором Вірьовки, привозив букварики діаспорні. Я їх поначитувався і вирішив намалювати. Я тоді взагалі був дуже ідейний. Бо постійно їздив до баби в Коломию і мене дивувала велика різниця між Києвом і Коломийським районом.
- Скільки у вас в роду поколінь музик?
- Взагалі тато з такого унікального села Мишин, яке зараз хочуть зробити музеєм. З цього села пішло дуже багато відомих музикантів та архітекторів. Терпилюки. Дует Писанка. Дід на скрипці грав. Тато сопілкар. З 6 років грав на весіллях.
- Вам швидко вдалося в Канаді налагодити роботу?
- Перша моя робота - я був піаністом у Національному балеті Канади. Це була дуже смішна робота. Коли моя мама-хореограф приїхала до мене і прийшла на репетицію, я кажу: "Мама ти не смійся, бо мене виженуть з роботи. Можеш посидіти. Всьо. Але не смійся". Бо чим я себе розважав - це імпровізував по 6 годин на день. Але зірки канадські не знають цієї музики. То вони в мене на репетиціях із замріяним поглядом скакали по діагоналі під "Трі танкіста", або танцювали адажіо під "Ленин всегда живой". Я на одному з фестивалів зустрівся з греком Пабло. По 150 концертів на рік я об'їздив з ним усю Канаду і всю Америку. Так мене почали впізнавати як скрипаля. Я вже кинув той балєт. У 2003 році переміг у своїй категорії на телевізійному шоу "Велика музична канадська мрія". Скрипалів було 15 тисяч. У фіналі я посів друге місце. Виконував там гуцульську фантазію у фіналі.
- Автентику в Канаді сприймають найкраще?
- По-різному. Зараз працюємо від агенції Фельдман. Нам дозволяється грати 30 відсотків свого, а 70 - хоч і в нашому стилі, але таке, щоб впізнаване для західного слухача було. Але і це нам подобається.
- Концерти в Україні менш прибуткові, ніж за кордоном? Чи з музикантами вашого рівня про це не йдеться? Бо завжди буде повний зал.
- Не обов'язково. Бо справа в тому, що тут уже спрацьовує - навіть на самого-самого можуть бути напівпорожні зали. Бо не працює ім'я. Може погано реклама спрацювати. Все ж буває. Залежить і від обставин. Наприклад, у нас був у Мадриді був концерт. Здавалось би, мав бути повний зал, а там ледь-ледь були пару рядів заповнені. Бо в цей день був футбол — "Реал-Мадрид". Що ж до цін, то в Україні ціни на концерти просто зашкалюють. В Канаді супер-дупер концерт не дорожчий за 200 доларів. Ви можете піти на Еріка Клептона за 80-100 доларів. А В Україні цінова політика дивна. Хоч розумію — треба покривати оренду, світло, звук. Нам цього разу в Києві допоміг мій друг Петро Мага. Він просто скликав спонсорів. Всі допомагали. Бо виступити в палаці "Україна" — це задоволення не з дешевих. Там дуже високий рент. Покрити це важко. Цей концерт неприбутковий абсолютно, бо з'їдає все — світло, звук, приміщення. А квитки дешеві, від 100 до 350 гривень, завдяки спонсорам.
- Часто імпровізуєте на сцені?
- У нас нема однакових концертів. Кожен концерт може якісь несподіванки принести. Кожен з учасників мого колективу грає на кількох музичних інструментах. Траплялося, ми перед виступом брали капелюха, записували на папірцях назви музичних інструментів. І кидали ті папірці в капелюха. Потім витягували — який кому випаде, на тому і грає. Дрібного трему смичком навчити нікого не можу. Це на рівні м'язової пам'яті. Це мій штрих. Я його називаю "алкогольний синдром".
- Скільки скрипок ви поміняли за свою кар'єру?
- З десять є. Одну загубив у тролейбусі, коли семирічним їздив до школи. Одну у мене украли в Москві. А останню — влітку — в Оттаві. Просто з-під дому. Про це згадувати не хочеться ніколи. Це ніби частину мене вкрали.
- Чи страхуєте свої скрипки?
- На жаль ні. Немає такої звички. І шкодую. Нинішню скрипку мені дала одна моя подруга, колишня скрипалька. Я думаю, що я в неї її викуплю.
А якби перед концертом загубили скрипку?В будь-якому випадку концерт би відбувся. Хоч воно би мені і звучало по-іншому.
- У вас ліве плече вище?
- Мабуть. Мабуть, і сколеоз є.
- Вам ніколи не казали, що ви схожі на мексиканця чи індіанця?
- В мене індіанець працює. Девід з Еквадору. Якби хтось сказав мені, що я з ним подібний, я б образився. Вони ображаються. Коли їх називаєш індіанцями. Треба казати: корінні, аборигени або перша нація. Наш абориген Девід без чемодана їздить по всьому світу. Речі возить в мішку. І їсть все, що даси йому. Табуретку може з'їсти. Індіанці легко п'яніють. Девід не п'є у нас уже чотири роки і не курить. У нас в колективі курю тільки я. Але алкоголю не вживаю. У нас дуже здоровий колектив.
- Яку музику слухаєте?
- За кермом під настрій гарно мені йдуть записи Лондонського симфонічного оркестру. Є цікаві монреальські станції — там багато ворлд і келтік мюзік, часами я їду під кантрі. Кантрі уже прогресувало і інколи не бачиш різниці між кантрі і роком. Канада — рокова країна, Америка — більше джазова. Почуваюся рокером. Мені часом і продюсер каже: " А ти певний, що ти скрипаль?"
- Чи стежите за мистецтвом в Україні?
- Періодично так. Я дружу з багатьма - з "Гайдамаками", ВВ, "Mad Heads". "Mad Heads" були в Канаді рази три, в Америці кілька разів. Вони популярні там стають. З "Гайдамаками" граю в останньому їхньому альбомі.
Коментарі
1Треба скласти список кгебістів для широкого поширення. Треба конкретику. Не розмови, натяки.
Хай, пан Ярослав розкаже, чому він проголосував за те, щоб суддя Бурбела, який влаштував судилище у справі васильківських "терористів" пішов на безстроковий термін суддівства...?
Всеукраїнське товариство "Просвіта" імені Тараса Шевченка не висловлює своєї позиції. Враження, що було філією БЮТ. Тепер заскочені й не знають, як реагувати. Говоріть. Люди чекають.
ну що язиком молов а яники тим часо прийняли в першому читані закон про мову а цей маразматик так і не підірвався на тротилі???
Это старый маразматичный чемодан мелет сам не понимая что.
Кєндзьйор - старий кгбістський педераст з кличкою "спортсмєн", і вся опозіція і яценюки-тягнибоки - молодша генерація московської кгбістської уголовної наволочі, лукянєнко і чорновіли - давні кагабістські сраколизи. Про сволоч ющєнка навіть нема чого казати - там ще папаша работал по западной Украіне в 1946 году. За 20 років нікого не було з патріотів України ні в ВР і навіть на нижчих рівнях. Це держава ні для українців і ні для других народів - кормушка для московського кагабістського жидо-большевицького клану і їхніх виблядків та місцевих сраколизів.
Кендзёр а подумал ли ты о том что, Бют и Фронт змин объединились не в вашу пользу что опять (а вы ... как не садитесь но в музыканты не годитесь) со всей братии некого и выбрать в президенты все кто не приходит ни чего сделать не может, и чем дальше в лес тем страшнее Западная Украина уже давно жывёт по своим правилам.
БЮТ і Фронт-прикриття олігархів,безідейна банда,змінники Віті-П..а
В парламент не нужно выбирать тех, кто по несколку раз был депутатом. Нужны новые никому не известные люди, профессионалы, а не горлохваты. Стремятся в Европу, а о культуре - не малейшего понятия. Каждый, кто дорвался до эфира, высказывается так, как будто его личное мнение - это уже закон. Смешно слушать ничем не подтвержденные, необоснованные высказывания. А если был депутатом и хочется еще поработать для народа, а не для себя, то только после опубликованного конкретного отчета о личном вкладе в достижения страны и отказе от всех привилегий депутата.
Пане Кендзъор , Ви краще розкажіть про Ющенка, як він привів до влади януковича та проодав й Міжгір"я .
Ющенко провів найдемократичніші вибори,а ти пускаєш в народ жидівську качку про "привів".Чого ж ти за жидівку Юлю голосував?Щоб Янук виграв?Чи може народ послухав Ющенка і привів Яника?
ющенко выбрали президентом, возлагали большие надежды...
он оказался слабым, продажным, нулевым президентом..
только склоки, дележ власти, семейно-кумовской подряд!
он оказался - НИЧТОЖЕСТВО!!!
ЧТОБЫ ЭТОЙ ТВАРИ В ПОЛИТИКЕ БОЛЬШЕ НЕ БЫЛО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
А ведь это иуда Ющенко вытащил и воскресил уголовника Януковича в 2005 году, когда тот с Ахметовым сбежали в Россию боясь тюрьмы за нарушения Законов и воровство, потом подписывал с ним универсалы ставя донецкого генпрокурором, подавал Януковича на премьера в 2006 году, помогал ему вредить Тимошенко (накладывая вето на всё и вся), а в 2010 году прикрывал фальсификацию выборов с ЦВК и админсудом дабы Янукович стал президентом и прикрыл Ющенко от тюрьмы за разворовывание страны уже им самим
Ольга, Оксана название нужно менять, так реально правдивей: "Список опозиції перенасичений бандерлогами-оранжоидами" За правду не платят, а кушать хочется я понимаю.
Їдь в Рашку жерти.