
Президент підписав Закон про введення утилізаційного збору на автомобілі. Отримані кошти мають витратити на будівництво підприємств з утилізації машин. Це надумана проблема, що призведе до подорожчання іномарок, кажуть у компанії "Автоконсалтинг".
— Проблема утилізації автівок в Україні не гостра, — говорить директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький, 36 років. — Адже рівень автомобілізації у нас дуже низький — 150-180 машин на тисячу осіб, коли в Європі — 400-500. До того українці старі авто перепродували і далі їздили ними до останнього, доки не розвалиться повністю. Тоді продають на запчастини.
Збором обкладатимуть нові та вживані машини, що завозять в Україну. Сума залежатиме від об'єму двигуна, виду й віку транспортного засобу —
4,7-63 тис. грн.
На вітчизняні машини немає збору. Тож головною метою закону є підтримка українських автовиробників, зазначають експерти. Тому навесні 2013-го і запровадили спецмито на іномарки.
— Зараз французька "Рено Лоґан" у базовій комплектації коштує 105 900 гривень. Українське авто "ЗАЗ Форца" цього ж класу, але в люксовій комплектації — 92 900, — додає Олег Омельницький. — З утилізаційним збором іномарку продаватимуть ще дорожче на вісім тисяч. Автолюбителю нічого не лишатиметься, як купити вітчизняну машину. Думаю, частка продажів українських авто виросте до 20 відсотків. Зменшиться вибір іномарок вищого класу. Завозитимуть переважно ходові моделі й дешевші — зі слабшими двигунами та механічною коробкою передач.
У країнах Західної Європи екологічний податок становить 100-300 євро. Його сплачують під час покупки нової автівки.
— У Європі власникам старих машин підвищують страховий платіж, податки. Автолюбителю простіше утилізувати стару машину й отримати знижку на купівлю нової, — продовжує Омельницький. — Нам підійшла б турецька модель — за останні роки на гроші від збору засадили деревами сотні кілометрів довкола гірських доріг.
У законі про утилізацію автомобілів багато незрозумілих моментів. Не виписано, як його реалізувати, зауважують експерти.
— Не вказали процедуру утилізації — власник машини має звертатися до переробного підприємства чи підприємство до нього? Також неясно, коли настає граничний термін експлуатації автомобіля. Фактично, можуть забрати стару машину й не виплатити ні копійки, — додає Олег Омельницький.
2,1 мільйона автомобілів в Україні зараз мають утилізувати, порахували у корпорації "Богдан". Це машини, що випустили до 1986-го. Більшість не їздитимуть через зношеність за чотири-сім років. Нині на пунктах прийому вторсировини за кузов старого автомобіля дають 1,4 тис. грн. У середньому він важить 700-800 кг.
В Україні потрібно збудувати близько 10 таких заводів із переробки старих автомобілів. Один коштуватиме 5-7 млн євро.
Ціни на проїзд підскочать
Утилізаційний закон з'явився через те, що в бюджеті бракує коштів, вважає 39-річний Андрій Новак, голова Комітету економістів.
— Дефіцит бюджету виріс у три з половиною рази в порівнянні з минулим роком. Уряд і Нацбанк не мають чіткої стратегії його наповнення. Вони просто придумують нові побори.
Утилізаційний збір стосуватиметься також автобусів і вантажівок. Це означає, що перевезення теж подорожчають. А український автопром через тепличні умови не розвиватиметься — випускатиме лише кілька моделей. Решту "виготовлятимуть" викрутковим способом — прикручуватимуть до іномарок колеса.
Автомобілі в Америці дешевші на 40 відсотків
Після запровадження збору ціна іномарки в Україні на 60-63% складатиметься з різних податків та додаткових витрат, зауважує директор Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів 39-річний Олег Назаренко.
— Ми єдина країна Європи, що має акцизний збір на авто. У світі ним обкладають лише товари надзвичайно високої прибутковості або розкоші — цигарки, алкоголь, діаманти.
Автомобілі в Україні дорожчі, ніж у Європі та США на 10-40 відсотків. Хоча зарплати в нас нижчі у 10 разів. Так, у США "Тойота Камрі" коштує 19 тисяч доларів, у нас — 34. "Мітцубісі Лансер" — 14 тисяч, а в нас — 21.
Найдорожчі автомобілі у Йорданії, Ізраїлі, Норвегії. Там держава стимулює громадян користуватися громадським транспортом, адже він розвинений. А територія така, що можна обійтися без машин. Навіть у Парижі, на відміну від Києва, пересуватися громадським транспортом зручніше.
Коментарі
6Люблю Януковича, ну так люблю - как тещиного кота! Эх жалко что только тесть имеет право этого кота тапочком... гада такого, который сцыт где попало!
да все они одинаковы!!! твари!!! в бассейн их!!! на дно!! с камнем на шее!!!
Неповажаємий Гриценко, а як ви думаєте , вас "навидять" чи ні, ви так м"яко стелите, тільки спати людям твердо.Що ви зробили для людей будучи біля КОРИТА??? Що отримали українці від вашого правління, тільки не свої домисли, а конкретно?
Гриценко поважает вся армия ему можно доверять.
Ненавидят - это слабо сказано.
Так в чому справа, чому не переміг?
Справжній командувач військ, перемогу віддає своїм підлеглим, поразку - бере лише собі.
Доход от 50$ в день - rider.org.ua
Гриценко можно доверять. А за Юлю не переживайте волки едят волчицу ипусть грызут друг друга.
Пройшло 50 років... Питає онука в бабці:" А хто то такий страшний з малюнками на руках намальований?" Бабця взяла окуляри, уважно подивилася та сплюнула в сторону: "та був в нас, не довго, президентом оцей дядько, з тюрми втік, а потім за заслуги перед общаком його вибрали в президенти." "Бабцю,а що таке обшак?" Бабця зняла окуляри й каже: : Оце, поки я сиділа в окулярах оці 100 гривень на столі бачила, а як зняла не бачу, ось і общак, то країна без окулярів - скільки не заробляй, а не побачиш тих грошей!" Бабцю, а то що за дядько намальований?" " А це,моє сонечко,після того розмальованого, став президентом,ой,окулярів вже не треба було - все гроші бачила, дай Боже, таких по-більше Україні!"
уж не на место ли Япрезидентское его наметили? Сладко поет. Американский воспитанник.
Гриценко, честный и порядочный политик.
но где взять 450 Гриценков.

