Автомеханік з міста Сміла Черкаської області Олександр Тараненко, 40 років, радить уживані гумові шини з Європи.
— Вони виходжують кілька сезонів. В Європі водії "перевзувають" машини щосезону. Французам чи німцям вигідно "сплавляти" ці шини перекупникам в Україну. Бо здавати на утилізацію дорого. Часто трапляються зовсім нові покришки. Водії там здають некористовані колеса-запаски. Треба тільки перевірити рік випуску. Колеса старіші трьох-чотирьох років краще не брати. Бо гума втрачає властивості, особливо на сонці.
На уживані фірмові покришки базарники дають гарантію два тижні.
— Якщо після установки випре десь гулю на покришці, візьмемо покришку назад. Але таке буває рідко, може, раз на півтисячі скатів. Звісно, якщо водій десь яму вловив, різонув гуму, то його вина. Якість уживаної фірми з Європи не порівняти з новими українськими шинами. Прослужать краще і довше, — каже продавець авторинку 20-річний Павло Рибак.
Нова зимова покришка марки "Мішлен" коштує від 600 грн. Уживана — від 400, можна взяти за 1,7 тис. грн. Найбільше економлять власники великих джипів із 17–18-дюймовими колесами. Комплект нової фірмової гуми обійдеться у 8 тис. грн, уживані можна придбати за 3,5 тис. грн. Прослужать принаймні два роки, обіцяють продавці.
— Покришки всіх фірм старіють, — говорить киянин 57-річний Сергій Маслов, член автоклубу "Рекстон клуб Україна". — Вони можуть виглядати непогано, не стерті. Але їхні еластичність, міцність, стійкість до високих швидкостей і навантаження значно поступаються новим колесам. Така гума може підвести. Машині мого товариша чотири роки. Їздить нею лише по вихідних, у село. Шини майже нові, але одну розірвало просто під час руху. Тому краще не ризикувати, багато не зекономиш. Кожні три-чотири роки гуму потрібно міняти на нову.
Коментарі