30 жовтня 1906-го народився італійський автогонщик Джузеппе Фаріна. "Ніно"(таке прізвисько отримав у дитинстві) став першим в історії володарем звання чемпіона світу "Формули 1". За час виступів він брав участь у 35 Гран-прі. Був був першим у 5. Загалом на подіум італієць підіймався 18 разів.
![Джузеппе Фаріна стає першим Чемпіоном світу](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/866/866887_1_w_590.jpg?v=0)
Вперше хлопець сів за кермо гоночного автомобіля у 14 років. Дати покермувати йому дозволив батько. Він керував кузовною майстернею Farina.
Попри любов до автомобілів, Джузеппе закінчив Туринський університет. Отримав ступінь доктора економіки і права. Але 1932-го він стає гонщиком. Брав участь в аматорському гірському ралі на батьківському Alfa Romeo. Під час гонки потрапив в аварію, зламав ключицю. Травма не налякала чоловіка, і 1936-го він вийшов на професійний рівень.
1937-го на Maserati Фаріна вперше перемагає в Гран-прі Неаполя. За результатами сезону, став кращим гонщиком Італії. Це була одна з найзначніших довоєнних перемог італійця.
В автоспорт Ніно повернувся після закінчення Другої світової війни. 1946-го Фаріна виграв Гран-прі націй у Женеві на Alfa Romeo 158. 2 наступні роки, виступаючи на Maserati та Ferrari, стає неодноразовим переможцем гонок серії Гран-прі. Зокрема, у Монако, Женеві та у гонці Мар-дель-Плати в Аргентині.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Замінити 4 колеса за 2 сек: найяскравіші рекорди піт-стоперів "Формули-1"
1950-го відбувся перший в історії чемпіонат світу серії "Формула 1". 44-річний італієць був одним із найстарших гонщиків. Утім, на своєму Alfa Romeo 158 він став першим Чемпіоном світу, здобувши 3 перемоги у 6 європейських етапах.
Після цього тріумфу Фаріна більше не піднімався на перше місце п'єдесталу в підсумковому заліку, хоч брав участь у багатьох заїздах.
Фаріна був набожною людиною. Після гонки незмінно віддавав хвалу своїй покровительці: "Я йду лезом бритви. Діва Марія дозволяє мені не оступитися - так ніби підтримує мене, щоб я не впав".
![Хоч Ніно мав прізвисько «Туринський джентльмен», він був відомий агресивним стилем водіння. Він](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/866/866887_2_w_590.jpg?v=0)
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Народився найвидатніший бразилець усіх часів
1954-го, готуючись до змагання, гонщик травмувався та отримав опіки. Після кількох місяців перебування у лікарні повернувся на трасу. Фаріна втамовував біль за допомогою морфію, і наприкінці цього ж року завершив кар'єру.
Хоч Ніно мав прізвисько "Туринський джентльмен", був відомий агресивним стилем водіння. Він вирізнявся надзвичайною посадкою за кермом: спираючись спиною на задню спинку кокпіта, тримав кермо у практично розпрямлених руках. Керував машиною спокійно, економив рухи та спритно маніпулював дросселем. Фаріна часто створював аварійні ситуації на трасі.
![](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/866/866887_3_w_590.jpg?v=0)
"За кермом він діяв, як безумець, був абсолютно божевільний. Причому, не тільки у гонках, а й на звичайних дорогах, що ще гірше. Я вважав за краще не сідати в машину, якщо за кермом був Ніно", - згадував його колега по команді Alfa Romeo.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гальмували парашутом - встановили перший у світі рекорд швидкості
Життя італійця трагічно обірвалося 30 червня 1966-го. Він помер за кермом свого Lotus Cortina, коли поспішав на Гран-прі Франції. Італійця досі вважають одним із найбільш "жорстких" гонщиків всіх часів.
6 червня 1906-го стартували перші в історії автомобільні перегони Гран-прі Франції. Автоперегони у Франції - найдавніші у світі. Наприкінці XIX ст. здійснювали не кільцеві перегони. 1906-го відбулася перша гонка, що отримала статус Гран-прі - IX Grand Prix de l´A.C.F. Кожне з 12 кіл гоночного треку було завдовжки понад 103 км.
Коментарі