Ексклюзиви
четвер, 17 березня 2016 09:57

Стало відомо, коли українці поїдуть по нормальних дорогах

Стало відомо, коли українці поїдуть по нормальних дорогах

Нині в Україні нараховують 170 тис. км доріг державного значення. Протягом десяти років їх практично не ремонтували. Згідно із даними статистики, найдовший термін служби автотраси — максимум 10-15 років. Виділених урядом грошей не вистачить на те, щоб шляхи України стали значно кращими. Про це пише газета "Сегодня".

Всього на українські дороги спрямують 14,2 млрд грн., з яких 6,5 млрд грн.- з бюджету. Планується відремонтувати 1,7 тис. км дорожнього полотна. Але навіть якщо грошей і вистачить на заплановане, автомобілістам радіти рано.

"Всього в Україні 170 тис. км доріг держзначення. І 10 років вони майже не ремонтувалися. Офіційний термін служби автодороги — 10-15 років. Це означає, що 10%, або 17 тис. км шляхів потрібно капітально ремонтувати щороку. А середній ремонт треба робити раз в 5 років. Тобто щорічно такому ремонту повинні піддаватися 34 тис. км полотна. Натомість, середній і капітальний ремонт займає в цьому році 1,7 тис. км. Це - в кращому випадку 3% від потрібних обсягів. Для порівняння: у 2015-му було відремонтовано десь 300 км полотна", — пояснив глава департаменту автотранспорту і стратегічного розвитку автодоріг Роман Хміль.

Щоб шляхи утримувалися нормально, щороку на ремонт потрібно виділяти близько 50-100 млрд грн., кажуть в МІУ. І механізми для 100% фінансування у влади є. Так, у відомстві вважають доцільним всі надходження від акцизу з палива направляти на ремонт доріг.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні офіційно почався ралійний сезон 2016

"Зараз ці гроші спочатку надходять у загальний фонд бюджету, а потім Мінфін перерозподіляє їх, і в підсумку кошти лише частково йдуть на ремонт доріг. Виправити ситуацію може законопроект "Про дорожній фонд" — усі ці надходження держава буде витрачати на дороги. Але документ поки що знаходиться у ВР", — уточнив Хміль.

Також в МІУ хочуть ввести плату з вантажівок вагою понад 12 тонн. Якщо ініціатива реалізують, це дозволить поповнити держбюджет на 10-15 млрд грн. у рік, які теж підуть на ремонт. "Це - нормальна практика ЄС. Наприклад, якщо український вантажівка їде через Угорщину, то в одну сторону водій повинен заплатити 200 євро. Плюс дорожні збори — 100 євро. Тобто перевезення вантажу туди-назад коштує 600 євро. А у нас аналогічні збори — 20 євро", — говорить Роман Хміль.

На думку експерта, якщо ці зміни реалізують, можна капітально ремонтувати 17 тис. км доріг на рік та за 10 років призвести всю дорожню мережу країни у прийнятний стан.

Нагадаємо, Яценюк показав відремонтовану дорогу Івано-Франківськ–Львів.

Зараз ви читаєте новину «Стало відомо, коли українці поїдуть по нормальних дорогах». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути