Сьогодні, 25 квітня 1931-го, німецький конструктор Фердинанд Порше заснував автомобілебудівну компанію Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Зараз компанія відома як виробник спортивних автомобілів і автомобілів люкс-класу.
![Фердинанд Порше](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_8_w_590.jpg?v=0)
Спочатку на капотах автомобілів був лише напис "PORSCHE". 1952-го з'явився перший логотип. Оленячі роги і смуги темно-червоного кольору — це деталі герба міста Штутгарта, де виробляють авто, і Вюртемберзького королівства (Штутгарт — його столиця). Здиблений кінь в центрі емблеми нагадує про те, що місто Штутгарт заснували як кінну ферму.
![](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_1_w_590.jpg?v=0)
Перед початком Другої світової війни, 1939-го, компанія випустила своє перше авто - Porsche 64. З конвеєра зійшло лише три екземпляри моделі.
Під капотом машини - 100-сильний опозитний мотор з повітряним охолодженням. Машина розганялася до 160 км/год.
![Porsche 64](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_2_w_590.jpg?v=0)
Під час Другої світової війни компанія працює над військовими машинами. Конструктор Фердинанд Порше бере участь у проектуванні танків "Тигр" і "Пантера" та сомоходок "Фердинанд". Після капітуляції Німеччини, у грудні 1945-го, його заарештували. Порше отримав 20 місяців ув'язнення.
Компанію очолює його син. Під його керівництвом 8 червня 1948-го з конвеєра сходить перша серійна модель бренду — 356. 1,1-літровий 35-сильний мотор, підвіску і коробку передач конструктори запозичили від Beetle. Над дизайном кузова працював австрієць Ервін Коменда. Він розробляв кузови для інших моделей марки.
![Porsche 356](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_3_w_590.jpg?v=0)
Новинка стала базою для створення Carrera. Porsche 356 випускали до 1965-го.
У 1951-му з'являється спорткар Porsche 550 Spyder. У 1954-му виходить модифікація моделі з м'яким верхом і прямим лобовим склом.
1963-го на Франкфуртському автосалоні компанія представляє модель Porsche 911. Її оснастили 2-літровим двигуном. Він мав потужність 130 к.с. і працював у парі з п'ятиступінчастою механічною коробкою передач. Через два роки з'явився спортивний варіант моделі. А через три - випустили модифікацію Targa з характерним відкритим кузовом.
![Porsche 911](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_4_w_590.jpg?v=0)
В кінці 60-х компанія тріумфує на швидкісних ралі. 1968-го Porsche S-2.2 займає перші два місця на ралі Монте-Карло. 1970-го VW Porsche 914 перемагає на ралі в Монте-Карло. Наступні два роки бере призові місця в ралі Сафарі.
На Паризькому автосалоні 1974-го показали перший Porsche 911 Turbo з кодовою назвою 930. Він мав потужний двигун - 260 к.с. Це зробило його одним найшвидших автомобілів того часу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 41 рік тому випустили "Ниву": як це було
1980-го дебютує Porsche 959 з 2,8-літровим шестициліндровим двигуном з двома турбокомпресорами. Авто має мотор на 450 к.с. Деталі кузова виготовили з кевлару. Комп'ютер керував роботою чотирьох амортизаторів, величиною дорожнього просвіту і розподіляв обертальний момент між осями.
![Porsche 959](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_5_w_590.jpg?v=0)
У кінці 80-х на початку 90-х компаіня перестала випускати передньомоторні машини і класичні 911-ті моделі. Замість них ввели абсолютно новий Boxster і 911 (996).
Двохмісний родстер Boxster розвивав 204 к.с. Мав зовсім новий 6-циліндровий опозитний двигун з чотирма клапанами на циліндр. Його встановлювали перед задньою віссю з водним охолодженням.
2002-го з'явився несподіваний для Porsche автомобіль - позашляховик Сayenne. Він став одним з найпопулярніших авто бренду у світі.
![Porsche Сayenne (2002)](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_6_w_590.jpg?v=0)
2003-го на честь 40-річчя моделі 911 Porsche випустила партію ювілейних купе 40 Fast Years. Вони мали спеціальне забарвлення Carrera GT Silver. Авто оснастили полірованими 18-дюймовими колесами, новою випускною системою. Мотор мав 345 "конячок".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 91 рік тому Volvo випустив свій перший автомобіль: як це було
Всього зробили 1 963 машини - на честь року народження першого 911-го.
2009-го компанія представила серійні Panamera S та Panamera Turbo. Їх потужність 400 к.с. і 500 к.с. відповідно.
![2018 Porsche Panamera Turbo](https://static.gazeta.ua/img2/cache/gallery/833/833820_7_w_590.jpg?v=0)
У 2010-му презентували стандартну Panamera, яка має 300 к.с. і революційний гоночний GT3R Hybrid. Його потужність 640 к.с.
Зараз компанія у стадії росту і процвітання. Виробляє технічно бездоганні і швидкісні авто.
3 квітня 1885 року німецький інженер і механік Готліб Даймлер здійснив революцію в автомобілебудуванні. 132 роки тому Даймлер отримав патент на одноциліндровий двигун внутрішнього згоряння. Цей дигун внутрішнього згоряння мав особливість - був із водяним охолодженням. Даймлер вирішив одну з найважчих проблем тодішніх двигунів - як відвести від двигуна тепло, щоб він не перегрівався. У моторі Даймлера вода циркулювала навколо двигунного блоку.
Коментарі