Ексклюзиви
вівторок, 17 вересня 2013 17:04

АвтоЗАЗ із середини: як складають Lanos
25

Фото: Фото: Володимир Мукан
Цьогоріч Запорізький автомобілебудівний завод відмічає 150-річчя. Історія ЗАЗу починається 1863 року, коли голландський колоніст Абрагам Кооп заснованував підприємство з випуску сільськогосподарських машин і устаткування. 1923 року підприємство перейменували у "Комунар", налагодили випуск комбайнів та іншої сільгосптехніки. А вже 1959 року з конвеєра зійшов перший автомобіль підприємства - ЗАЗ-965 "Запорожець".

Зараз Запорізький автомобілебудівний завод – це найпотужніше підприємство із випуску автомобілів в Україні. Там проходить повний цикл збирання автомобілів – від штампування й виготовлення кузовних деталей до збирання. Двигуни до ЗАЗів роблять у на заводі у Мелітополі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На дорогах Тернополя роз'їжджає золотий Бентлі

З 2004 року на підприємстві почали випуск корейського легковика Daewoo Lanos, який через три роки став наймасовішим легковиком України. Зараз корейську модель випускають із 1,5-літровим і 1,4-літровим двигунами під назвою "ЗАЗ Ланос", а такі самі, але із 1,3-літровим силовим агрегатом і трансмісією української розробки – "ЗАЗ Сенс".
Для виробництва кузовів Lanos заводу прийшлося мало не повністю змінити все обладнання, адже новий автомобіль вимагав інших технологій штампування, зварювання та фарбування. А роботизоване устаткування для збирання "Таврії" і "Славути" вже не підходило.

Зараз Lanos виготовляють у чотири етапи – пресове виробництво деталей, зварювання їх між собою, фарбування та складання. Кузовні деталі виготовляють на пресовому обладнані FAGOR, Hitachi Zosen, Erfurt, Ravne – метал із великого мотка потрапляє на конвеєрну лінію, де прес надає деталі форму. Потім виштампувані елементи кузова перевозять на лінію зварювання, там їх зварюють японські та німецькі роботи. Незначні кріплення приварюють зварювальники автозаводу. Рівень якості кузовів визначають в лабораторії геометрії кузова. Там координатно-вимірювальна машина PRO Compact сканує поверхні за допомогою лазера, потім через спеціальну програму виводить всі показники на монітор.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найвродливіші дівчата "Автошоу на Столичному"

Коли кузов вже зварений і до нього прикручені крила, двері, капот і кришка багажника, його відправляють на фарбування. У цеху із фарбування спочатку знежирюють і фосфатують кузови. Для цього їх занурюють у спеціальні ванни із розчинами. Потім майбутні машини грунтують і відправляють на лінію фарбування. Там - дев'ять сучасних роботів, п'ять з них призначені для нанесення фарби, чотири - лаку. Кожен із двох конвеєрів фарбування має протяжність 4 кілометри, за годину там фарбують 32 кузови.
Після пофарбування і сушки кузови перевозять у складальний цех, прикручують спочатку там деталі ходової частини, двигун, трансмісію, а потім переходять до установки дрібніших елементів. За кожні дві хвилини із конвеєрної лінії складання виходить новий Lanos.


Зараз ви читаєте новину «АвтоЗАЗ із середини: як складають Lanos». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

43

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути