— Більшість шестиліток ще до школи вміють читати, рахувати і знають назви вимерлих динозаврів. Однак інтелектуальна готовність дитини ще не означає, що вона буде успішною у школі, — вважає кандидат психологічних наук Надія Чорноусенко, 51 рік. — Іноді навіть найерудованіші вундеркінди не здатні бути самостійними, не вміють спілкуватися з дітьми і дорослими. Тому діагностувати дитину на її особистісну готовність до школи слід за рік-два до початку шкільного навчання.
Як у дитини сформувати позицію школяра?
— Батьки мають пояснити, що школа — це нове, серйозне заняття в житті дитини. Таке ж важливе, як робота для дорослих. І вранці вона, як тато і мама, іде не гратися в дитсадок, а на роботу. Тоді це переживається дитиною, як її власна потреба. Саме так свого часу я пояснювала своїм донькам. Добре також розповідати дітям позитивні історії зі свого шкільного життя.
Як організувати навчальний процес першокласника?
— Важливо привчити до режиму. У жодному разі навчання не може бути на шкоду сну. Інакше це призведе до неврозів. У шість років дітки швидко втомлюються. Особливо під час занять із письма. Їхні незміцнілі кисті рук потребують відпочинку. Тому час від часу слід робити гімнастику для пальців в ігровій формі.
Часто вже через два-три тижні занять діти відмовляються ходити до школи.
— Це сигнал, що батьки десь припустилися помилки. Тому я завжди наполягаю, аби дорослі обов"язково побували хоча б на кількох уроках. Побачили, які вимоги ставить учитель, яке навантаження дає. Батьки мають співпрацювати з учителем. Цікаво, що добре підготовлені до школи діти схильні ідеалізувати вчителя, який стає для них незаперечним авторитетом. Тому жодної критики на адресу учителів. Інакше в дитини виникне внутрішній конфлікт.
Що робити, коли дитина гіперактивна?
— Сьогодні багато гіперактивних дітей. Їм важко всидіти навіть 30 хвилин. Це як інфекція. Тут слід виявити максимум терпіння. У жодному разі не кричати і не порівнювати з іншими дітьми, бо це призводить до формування комплексу неповноцінності.
Коментарі