Ексклюзиви
пʼятниця, 09 листопада 2012 08:37

"Олігархи злякалися Януковича і його сім'ї"

Автор: фото: Сергій Старостенко
  Народний депутат Анатолій Гриценко: ”Країна скочуватиметься до ізоляції, суди і силовики поводитимуться ще нахабніше. Смотрящіє зміцнять свої позиції. Тобто влада ставатиме ще більш бандитською”
Народний депутат Анатолій Гриценко: ”Країна скочуватиметься до ізоляції, суди і силовики поводитимуться ще нахабніше. Смотрящіє зміцнять свої позиції. Тобто влада ставатиме ще більш бандитською”

— Влада зірвалася з різьби і показала своє справжнє обличчя. Люди побачили, що не вони, а спецпідрозділ "Беркут" визначає переможців парламентських виборів, — говорить нардеп-"нунсівець" 55-річний Анатолій Гриценко.

— Тепер усім видно, як Янукович планує "перемагати" на президентських виборах — спираючись на продажних суддів, спецпідрозділи міліції та на розчарування і пасивність громадян. 43 відсотки з них проголосували "ногами" — не пішли на вибори. В регіонах, де традиційно підтримували Януковича, де явка була 80 і більше відсотків, вона впала кардинально. В Криму менше половини людей голосувало, близько 50 відсотків — у Донецьку, Луганську, Одесі. Це — протест, але поки що в пасивній формі.

З Анатолієм Степановичем зустрічаємося в його парламентському кабінеті на 12-му поверсі. Він — голова комітету з питань нацбезпеки й оборони. В кутку кімнати — малюнок доньки Ганни. На ньому чоловік тримає національний прапор і напис "За Україну!". Гриценко сідає за довгий стіл для нарад навпроти вікна. Ставить кришталеву попільничку й закурює "Мальборо".

Які висновки зробили за ці півтора тижня після виборів?

— Що навіть ті люди, які стримано ставилися до Партії регіонів, і навіть ті, хто за неї голосували, зараз шоковані діями влади. Рейдами "Беркута", який незаконно застосовує силу, викрадає протоколи з виборчих дільниць, як у Первомайську, Каневі.

Яка логіка дій влади?

— Янукович хоче сформувати більшість у новій Верховній Раді виключно з Партії регіонів та "самовисуванців" — без комуністів. Не виходить. Тому йде війна в округах, де хочуть вкрасти перемогу в опозиції. Булатецький на Черкащині переміг із відривом 12 тисяч голосів, Корнацький на Миколаївщині — чотири з половиною тисячі. Таку різницю неможливо приховати. Тому влада придумала схему "псування" бюлетенів. "Беркут" силою забирає бюлетені, їх відвозять у міліцію, а потім "виявляється", що частина — "недійсні", а пакети і печатки "пошкоджені". Тоді влада нахабно заявляє: "ЦВК не може зафіксувати перемогу, ідіть на повторні вибори". Це — злочин, за який винні мають сісти на шість років.

Чому українці не чують реакції президента?

— А де Янукович? Може, його десь у Форосі зачинили? Всі його публічні заходи країною — скасовані. Залишив лише міжнародні поїздки, дзвінки та зустрічі в кабінеті. До людей він не ходить. Охорона боїться, що народ буде говорити все, що думає про президента, а то ще й закидає яйцями. Найбільше Янукович боїться столиці. Тут він не одважився на брутальні силові дії, як у Первомайську, Обухові чи Черкасах. Бо кияни взагалі не дозволили б йому пересуватися містом.

Влада програла вибори в столиці. Кияни проголосували за опозицію. Про що це свідчить?

— Київські "бабусі" себе реабілітували. Скільки було звинувачень, що їх купують пайками Леоніда Черновецького (колишній мер столиці. — "ГПУ") та його команди. Все. Картина Рєпіна "Приплыли". Попри масову роздачу пайків, подарунків, організацію концертів у дворах, кияни "прокинули" Лесика Довгого, який вкладав мільйони, і Галину Герегу, і Валерія Борисова, який працював з усіма будинковими комітетами.

Усвідомлюю, перемога опозиції в столиці є тільки авансом довіри. Більшість киян голосували скоріше проти влади, ніж за опозицію.

Відтак три ключові принципи, на яких зараз має стояти опозиція ("Батьківщина", "Свобода" і УДАР), – це єдність, готовність до рішучих дій і самопожертва. Країна повинна відчути, що опозиціонери, обрані депутатами, не тримаються за мандати і не ховаються за недоторканність. І що вони готові консолідовано, на знак протесту проти незаконних дій влади, відмовитися від мандатів, не бояться знову пройти через вибори - аби заручитися ще більшою підтримкою людей і врешті зупинити бульдозер Януковича.

Скільки треба часу, щоб реалізувати цей сценарій?

- Найперше, потрібне спільне політичне рішення "Батьківщини", "Свободи" і "УДАРу". Друге, цей план треба реалізовувати не сьогодні, а після оголошення результатів виборів. Більше 150 новообраних депутатів не складають присяги – і все, легітимної Ради немає. І третє – опозиції потрібна підтримка суспільства.

Коли народ повірить, що опозиція не імітує боротьбу, а дійсно бореться і готова пройти цей шлях до кінця, до перемоги, тоді проблеми масовості акцій не буде. Бо одна справа, коли на мітингу "беркутівців" більше, ніж учасників, і зовсім інша – коли на вулицю виходять 100-200-300 тисяч – от тоді і міліція, і армія, усі з народом.

Сьомий рік поспіль люди у зневірі. Але починають виходити з цього стану, бо зрозуміли, що лише активними діями можна захистити себе і свої права. Не опозицію захистити, а самих себе найперше. У Каневі, Первомайську, Черкасах люди захищають не лише Даценка, Корнацького, чи Булатецького – вони себе захищають! Під ЦВК люди теж виходять на захист своїх прав, порушених владою. Будемо відвертими: у 2004 році мільйони людей виходили на Майдан і Майдани по всій країні теж не за Ющенка – за себе, за свої права, за людську гідність.

Ви не погоджуєтеся на повторні вибори у п'яти округах. Наскільки це принципово, адже опозиція отримала понад 170 мандатів? І в тих округах ви потім можете перемогти.

-  Це не питання кількох мандатів. Це набагато більше! Опозиції пропонують нібито компроміс: влада визнає перемогу, приміром, Ксенії Ляпіної і Сергія Терьохіна у Києві, але при тому опозиція здасть своїх переможців в інших п'яти округах – Первомайськ, Обухів, Канів, Черкаси, Київ. А далі – ще двох, на Вінниччині, а до того – вкрали перемогу в інших областях.

Наші кандидати перемогли з величезним відривом від регіоналів і отримали всі протоколи, з підписами і печатками. Які поступки?!
Уявіть собі, десять убивць, які позбавили життя невинних людей – жінок, бабусь, дітей. Їхня вина доведена, докази на столі. І от суддя вирішує: чотирьох – за грати, решту – на свободу, на перевиховання. Якою буде реакція людей, чиїх рідних убили? Отож. Бо закон або діє, або його нема – і тоді в країні беззаконня, межі якому не буде ніколи!
Тому три опозиційні сили заявили спільну тверду позицію: влада має визнати перемогу всіх, до одного, опозиціонерів, яких люди обрали. Інакше опозиція – не визнає таку Раду.

Дострокові парламентські вибори можуть спровокувати ще й президентські?

— Ми повинні діяти послідовно. За жорсткими і правильними заявами мають бути такі самі дії. Ось чому маємо боротися за кожен голос та захищати кандидатів в усіх округах. Тут не можна йти на компроміс. Не можна погодитися на такий варіант: Терьохін і Ляпіна перемогли, а Левченка чи Корнацького здамо. Бо це беззаконня. Цю мою позицію поділяє більшість серед трьох опозиційних сил.

Я також підтримую негайне проведення дострокових президентських виборів, хоча це важко зробити при такій активності людей. Янукович має відповідати за свої дії. "Беркут" уночі на Черкащині незаконно руйнує перемогу опозиціонера Даценка на користь Губського — за цим стоїть Янукович. Бо силовики підпорядковані йому.

Янукович переступив далеко за червону лінію у порушенні закону, в особистому збагаченні в небачених масштабах. Зрозуміло, що він чіплятиметься за своє крісло та "Межигір'я" і не погодиться на дострокові президентські вибори. Тому більш реалістичними є перевибори до парламенту. Опозиція, яка в меншості, не зможе змусити владу піти на це. Тут потрібна підтримка людей.

Якщо опозиція не дотисне проведення перевиборів парламенту, що далі?

- Тоді Янукович прийматиме закони, які захоче. Прибере до рук ще 15 "Межигір'їв", син стане мультимільярдером. Ніякої європейської перспективи не буде, країна скотиться до повної ізоляції. Суди і силовики поводитимуться ще нахабніше, "смотрящіє" відбиратимуть бізнес в усіх підряд. Країна може стати тотально криміналізованою. Янукович – не для опозиції проблема, дотисне вона його чи ні, він - проблема для країни.

За таких умов Янукович зможе вдруге обратися президентом уже в парламенті?

- Він усе для того робить. Сформував неконституційний орган – Конституційну асамблею, у вівторок провів закон про референдум, щоб приймати Конституцію без парламенту, спираючись на адмінресурс.

Але цього не хоче український народ.  І значна частина впливових людей в оточенні самого Януковича не хоче його другого терміну.

Олігархи?

І вони теж. Злякалися. Побачили апетити Януковича і зрозуміли, що скоро самі підуть "під роздачу". Робитимуть усе, тишком-нишком, аби він не пішов на другий термін. Шукатимуть когось іншого.

Найперше, що потрібно Януковичу — центральні телеканали. Він хоче контролювати інформаційний простір так, як це робить Путін. Канали — це зброя.

Якщо відбудуться дострокові президентські вибори, ви визначили, хто на них піде від опозиції?

- Якщо зараз опозиція почне вирішувати, хто з нас піде на президентські вибори, на тому й завершаться — і єдність, і рішучі дії, і самопожертва. Облишмо ці розмови до кращих часів.

273

тисячі гривень за минулий рік задекларував Анатолій Гриценко. Також вказав, що має машину "Хонда Аккорд" 2004 року випуску та водний мотоцикл "Ямаха". У банку зберігає 508,4 тис. грн.

 

Любить грати у преферанс

Анатолій Гриценко народився в селі Багачівка Звенигородського району на Черкащині. Закінчив Академію внутрішніх справ. Працював на різних посадах в Міноборони та Генштабі Збройних сил. Пішов із війська в званні полковника запасу. Очолював аналітичну службу апарату Ради нацбезпеки й оборони.

Був міністром оборони в урядах Юлії Тимошенко, Юрія Єханурова та Віктора Януковича. На парламентських виборах 2007 року був у першій п'ятірці виборчого списку блоку "Наша Україна — Народна самооборона". Під час позаторішніх виборів президента зайняв дев'яте місце з 18 кандидатів. Отримав трохи більш як 102 тис. голосів. На останніх виборах до парламенту балотувався за списками Об'єднаної опозиції "Батьківщина" під №3.

Одружений удруге. Має чотирьох дітей. Любить грати у преферанс

 

Зараз ви читаєте новину «"Олігархи злякалися Януковича і його сім'ї"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

41

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

20.07.2012 23:45:55хрін178.137.72.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Если ты привлечь желаешь

Много всяких инвестиций,

А буржуи из Давоса

В Украину не хотят, -

Обещай им баб раздетых,

У плиты, со сковородкой:

Только так поднять удастся

Государственный престиж!

17.07.2012 15:36:04главпоп-гундяй194.44.164.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Вся справа в тому, що росія - штучно створене утворення.
моськовське князівство яке вийшло зі складу Київської Русі.
Не має ні своєї історії, ні культури, ні мови.
Фактично територія рашки складається з території 76 прихвачених, приєднаних, окупованих країн та народностей Чечні, Бурятії, Якутії, Осетії, Мордовії, Абхазії, Ненців та десятків інших.
рускіє - не нація. Це суміш русин (українців) з угро-фінами та іншими народами з якими моськовські князьки згодом змішались.
Звідси і бажання поработити й привласнити не лише землі, а і чужу культуру, мову.
Але Бог шельму мітить, як би їм не довелось приймати другу мову китайську, а до цього йде.
Вже частина сходу рашки, китайська.

20.07.2012 23:38:12Улыбка93.75.31.--
  • 2+
  • 0-
  • Відповісти

Зачем интернетскому фантому грамота? Ему порки хорошей нужно. Вот как раз БАТОГАМИ. :):)

20.07.2012 23:10:2277794.179.221.--
  • 2+
  • 0-
  • Відповісти

Как то нет истории - читай Соловьёва, Ключекского, Карамзина. Впрочем, для этого надо читать научиться.

17.07.2012 15:26:28mazepa377.47.128.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Создавался украинский язык группой львовских (лембергских) учёных и литераторов на австрийские деньги, во второй половине XIX века. Власти Австро-Венгрии в принадлежавшей им тогда Галичине, активно фабриковали "украинскую" народность, дабы уменьшить польское и русское влияние. Таким образом, появление этого языка, прежде всего, факт политики, а не культуры. Новый язык создавался на основе западнорусского диалекта, в котором было множество полонизмов и латинизмов с расчётом на максимальное размежевание с русским языком. Вместо слова фотография, которое на всех языках мира, так и прозносится – вводят сельско-галицкое "світлини", вместо украинского перемога – "звитяга".

15.07.2012 23:36:05Квітка213.160.245.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Свиняча морда

16.07.2012 00:07:53Савчук Тарас91.221.218.--
  • 2+
  • 0-
  • Відповісти

Є схожість... Надіти тризубця на піджак, називатись депутатом Верховної Зради, але України і воювати проти всього українського - це явно по свинячому.

15.07.2012 23:28:38Савчук Тарас91.221.218.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Львівсько-галицький діалект - це відрижка - Колесніченко

Називаючи сучасну українську мову хай від якого діалекту вона пішла і з якого регіону відрижкою Калісніченка він же "Разделитель" агент ГРУ, порушив присягу депутата Верховної Зради за якої він має дбати за інтереси всіх громадян України. Не кажучи вже про статтю не надання переваги за ознаками мови і раси: він автор закону за яким російськомовні мають право не знати державної мови.

15.07.2012 22:34:58жана-одеса178.93.101.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Російська мова -какають і чтокають.

15.07.2012 23:20:44Савчук Тарас91.221.218.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Не проблема в мові. Російська мова нормальна в виконані нормальних людей, вирішуючих свої життєві питання, яким стає території в 1/6 земної суші і які не ненавидять сусідів з яких їх держава дер три шкури називаючи "по жизні винуватими". Росіян з російською мовою дуже багато нормальних.

Звичайно на сайті газет їх мало зустрінеш, бо їх не цікавлять питання на яких язвлять хохли і з ними.

Не піддаваймось враженню що присутні на сайті тут україноненависників говорять за всіх росіян і навіть за всіх жителів Малоросії.

Ми ж жителі Західної України не приписуємо вас до них тільки на основі того що ви з Одеси пані Жанно.

14.07.2012 22:57:38Mik (галицька миша)217.118.64.--
  • 2+
  • 0-
  • Відповісти

Колеснiченко - це вiдрижка сучасного українського полiтичного життя.

14.07.2012 22:45:19ру109.162.54.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Ну, и что такого В. Колесниченко неправильно сказал? Всё по-делу. Селяне, например повсеместно говорят на суржике, искренне принимая его за укр.язык. Создается иллюзия, что на укрмове говорят много, но это не так. 70% говорят именно на русском.

16.07.2012 00:05:16Савчук Тарас91.221.218.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

:D:D:D

Сам то віриш в те що сказав? :D:D:D

Якщо селяни і неселяни заговорять на ідеальній літературній українській мові заговориш на ній і почнеш поважати? То що розказуш лукавець? :)

Не перший раз бачимо таких. Розслабся.

04.07.2012 07:40:02чуб77.52.180.--
  • 5+
  • 0-
  • Відповісти

когда я усну,и проснусь через 100 лет,и у меня спросят что сейчас делают в росии я с уверенностью скажу - пьют и воруют.Салтыков Щедрин.

14.07.2012 22:46:57ру109.162.54.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

почитай Т.Г.Шевченко и Гоголя, что они говорили о Малороссии...Удивишся

03.07.2012 21:50:11чуб77.52.180.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

якого ви х.. кацапи в україну лізете!вашу расею вже продають жиди з молотка , а вам мова поперекгорла стала!а,я зрозумів,ви блядьське кодло і україну продати хочете!ну давайте,це буде останній цвях в кришку вашої домовини,сміття шабесгойське!

14.07.2012 22:49:04ру109.162.54.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

значит ты не прав, если злоба тебя одолела

03.07.2012 22:00:24Бонифаций 94.179.183.--
  • 5+
  • 0-
  • Відповісти

Який ти кумедний ЩЕневмерлик ;);););)

03.07.2012 21:59:17Бонифаций 94.179.183.--
  • 6+
  • 0-
  • Відповісти

Який кумедний ШЕНЕВМЕРЛИК ;);););)

04.07.2012 07:37:29чуб77.52.180.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

зато твій дух здой давним давно

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути