
Восени 2008-го ціна на проїзд у столичних маршрутках зросла. На найдовших маршрутах — до 2,5 грн. Пальне подорожчало, і перевезення збиткові — обґрунтовували вимоги перевізники. Дизпальне і бензин заливали дорожче 7 грн за л.
Торік приватники страйкували. Хоча закривати маршрути не збиралися. Київрада дозволила підвищити ціни. На початку 2009-го пальне подешевшало на третину. Проте ціни за проїзд не зменшили.
— Наша рентабельність піднялася до 8–10 процентів. Але якщо ми щодня змінюватимемо тарифи, нас не зрозуміють пасажири. Уявіть, сьогодні маршрутка коштує 2,50, завтра 2,40. Це ж несерйозно, — каже "ГПУ" керівник Асоціації приватних перевізників Валерій Ліпецький, 59 років.
Називати справжні доходи власники відмовляються.
— Якщо я назву конкретні цифри, нас почне перевіряти Антимонопольний комітет. Мені це не треба, — каже Ігор Гусак з асоціації перевізників "Столиця". — Скільки заробляє водій маршрутки? Це досить пристойна зарплата. Конкретну цифру називати не хочу. Це буде некоректно. Яку виручку мають за день? Я також не можу цього сказати. Малий автобус "богдан" коштує 400 тисяч гривень. Термін його експлуатації чотири роки. От і порахуйте заробітки.
Насправді в Києві є багато автобусів, які на маршруті з кінця 1990-х. Новий "богдан", 2008 року випуску, в автосалоні коштує 220 тис. грн.
"ГПУ" вирішила порахувати, скільки має коштувати проїзд, щоб перевізники працювали без збитків. Починаємо з коротких маршрутів.
Приміром, на маршруті 564, від пл. Контрактової до вул. Старовокзальної, проїзд подорожчав до 2 грн у лютому 2009-го. Уже після здешевлення пального. Раніше за 3,8 км платили 1,5 грн. У пікові години "газелі" та "богдани" провозять 60–80 пасажирів за раз.
На маршруті 224 завдовжки 3 км, що курсує від вул. Північної до метро Мінська, п"ять зупинок. Проїзд коштує 1,5 грн. О 9.00 на кінцевій сідає 16 пасажирів. Далі — ще 37. За 15 хв. водій заробив 79,5 грн. Працюють позмінно, по 11–13 год. Водій 224-ї маршрутки за день має понад 900 грн виручки.
— Хазяїн собі раніше брав 650 гривень, а тепер сказав віддавати 800, — упівголоса розказує кондукторці водій маршрутки 507. Вони 10 хв. чекають пасажирів на кінцевій. — Ми собі тепер тільки по чотири сотні беремо.
507-ма маршрутка курсує від Південного вокзалу до столичного передмістя Новосілки. Уранці та ввечері на 17-кілометровому маршруті проїжджає 70–90 пасажирів. Удень — не менше 50. Кожен платить 2–2,5 грн. У дорозі 507-ма понад годину.
Хазяїн собі раніше брав 650 гривень на день, а тепер сказав віддавати 800
Маршрут 550 завдовжки 22 км з"єднує пл. Севастопольську і житломасив Вигурівщина-Троєщина. Замість "богданів" тут великі автобуси. Кожен вміщає не менше 80 осіб. Салон заповнюється на першій зупинці.
— Передаєм за проїзд, — кричить водій. — Хто це дві гривні дав? Проїзд 2,50. Не скупіться!
Частина пасажирів виходять, на станціях метро сідають інші. За вісім годин водій 550-го збирає 1300 грн.
Мікроавтобус маршруту 559 від метро Мінська на вул. Прирічна стоїть 15 хв. Пасажир просить дати квиток.
— На хоч усю пачку, мені не жалко. Нас талончиками не контролюють, — каже водій.
За день столична маршрутка проходить у середньому 400 км. Водій сам купує дизпальне — 40–50 л. Це 220–280 грн. Виручка — 900–1300 грн. Рахуємо витрати.
Один автобус коштує 220 тис. грн. За рік він дає виручку 380–460 тис. грн. Якщо вірити асоціації перевізників "Столиця", автобус їздить чотири роки. Отже, за цей строк пасажири залишають там 1,5 млн грн. Із них 120 тис. віддають на ремонт, за стоянку. Це по 3 тис. грн на місяць, кажуть у "Столиці". На пальне йде 316 тис. Решта — дохід водія та власника маршрутки.
— У столиці не вистачає водіїв, — каже Валерій Ліпецький з Асоціації приватних перевізників. — Усі вони приїжджі. І водій встановлює правила. За 150 гривень у день працювати не буде.
За місяць водій маршрутки заробляє 4–6 тис. грн. Працюють по двоє. За чотири роки експлуатації на їхню зарплату йде 364 тис. грн. Отже, при вкладенні 220 тис. грн власник "богдана" має 375 тис. грн чистого прибутку, або 40–45% річних.
Приватні перевізники могли б працювати із прибутком, перевозячи пасажирів і по 1–1,5 грн. Тоді б на кожному "богдані" вони б заробляли по 273 тис. грн.
У Києві понад 6 тис. приватних автобусів.
Коментарі
1Та х*й на нее, на оппозицию нашу... Без них дискуссия более содержательная получается, лаем своим никто никого не перебивает, (ну, за исключением бывшего тимошенковца Ляшка - но куда же в наше тяжелое время без клоуна).
где еще могут клоуны выступать как не у Шустера, был на першому все ходили, перешел на интер и они следом за ним - никуда они не денутся.
А что сейчас не бойкотирует наша оппозиция? У них же пол-Украины вороги.
А не пора ли выслать этого скомороха на его историческую родину?... Только никто не знает-куда...
Он из Ливана
Держит слово коммунистка — молодец. Принципы, они у человека или есть, или нету их. А наши опа-зиционеры, нашли кого бойкотировать. Клоуна. Больше им заняться нечем? Работу всю уже свою сделали, можно на Шустера губки дуть? В который раз показали власть и оппозиция — их основная задача, развлекать народ и отвлекать его от реальности. А в реальности нас грабят, отбират последние права, последние социальные гарантии. Пока хлопали в ладоши и глазели на шустера, у вас отобрали уже и медицину, и шанс дожить до пенсии, и образование нормальное… будущее отобрали. А вам абы Шустер.
Изначально смотрел передачи Шустара с большой надеждой на порядочность журналистов,с надеждой что действительно хотят очистить общество от грязи и коррупции.Но даже уже и после того, как Шустер не подозревая сам этого ,показал стране какая мразь создает для нас законы и распоряжается нашими судьбами, деньгами, природными богатствами и национальным имуществом.Он все одно приглашает эту же всю коррупцию в студию, и продолжает мыльную оперу в том же духе.Не приглашая в студию для диалога простой рабочий класс.Который должен высказать свое мнение о всех политиках и о самой передаче.Передача создана не для улучшения жизни населению,а для максимальной наживы на кризисе и бедах народа.Шустер очередная пиявка на нашем теле.
Савик Шустер и его шоу - всего лишь бизнес - проект Шустера, гражд. Израиля, Германии и Италии, но не России и Украины. Возможно и ещё какого - нибудь гражд. - мог не уследить. Порядочность журналистов оценивается толщиной пачки зеленых, может и не одной. И только! Только БИЗНЕС! Мне запомнился он, как журналист радио "Свобода". В прямом эфире он выяснял у 1 секр. ЦК КПУ Кравчука его поведение во время ГКЧП в авг.1991 г.
а мне от этих уродов уже тошно, особенно их сказки и обвинения против друг друга, все они из одного дерьма.
Оппозиция бойкотирует шустера-это пчелы против меда
"Опозиція побойкотує Шустера і вгамується - ведучій "Свободи слова" - чому "ВЕДУЧІЙ", а не ведучий. Букві "і" пишете де треба і де не треба. Вивчіть укр. мову, журналісти! Слово "ВЕДУЧІЙ" а даному випадку жіночого роду.
Оппозиции просто необходимо пробайкотировать Шустера! На этом примере показать, что журналист не должен заниматься манипуляциями, честно и добросовестно выполнять ту миссию, которую взял на себя. Чтобы Шустеры и телеканалы, выполняющие заказ власти, исчезли навеки.