Ексклюзиви
вівторок, 24 липня 2012 17:00

Ісаака Зінґера називали "Наполеоном швейних машин"

  1869 року, коли Едвард Гаррісон Мей малював портрет Ісаака Зінґера, той уже був мільйонером і жив переважно в Європі
1869 року, коли Едвард Гаррісон Мей малював портрет Ісаака Зінґера, той уже був мільйонером і жив переважно в Європі

"Гроші — ось що мене цікавить", — любив повторювати Ісаак Зінґер, уже ставши багатим і знаменитим. Цікавили ж вони його змалечку. Принаймні вже тоді, коли на вкрадених у батька однодоларових банкнотах він домальовував криві нулики.

Єврей Адам Зінґер емігрував до США з Німеччини наприкінці XVIII ст. На шматок хліба заробляв тим, що майстрував карети. Ісаак, восьма дитина у сім'ї, з'явився на світ, коли його батьки мали вже під п'ятдесят. Хлопець ріс непосидючим і збитошним. У 12 років він утік з дому.

У місті Рочестер Ісаак влаштовується учнем механіка. Він вигнався під два метри й виглядав майже парубком. А ще в нього дуже рано прокинувся сентимент до слабкої статі.

Одного разу до міста прибув мандрівний театр. Ісаак вирішив, що в ньому пропадає великий актор. Тож коли лицедії залишали Рочестер, він  поплентався за ними і кілька років колесив Америкою. У Нью-Йорку Ісаак знайомиться зі швачкою Кетрін Гейлі й незабаром одружується з нею. Йому було 19, їй — 15. Жили молодята у батьків дружини. Ісаак повертається до ремесла механіка. Через чотири роки в Зінґерів народився син, а згодом — донька.

Сімейна рутина Ісаакові швидко надокучила. 1836 року він покидає родину і знову пристає до мандрівної трупи. Під час виступу в Балтиморі молодий донжуан помітив у залі миле личко. Відразу після вистави він перестрів юну леді та запитав просто в очі:

— Міс Спонслер, вам потрібен спонсор?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Статок Рокфеллера перевищив $1 млрд. 29 вересня в історії

18-річна Мері Енн втратила дар мови. Звісно, жодним спонсорством тоді й не пахло, бо в кишенях у Зінґера гуляв вітер. Але він досяг головного — звернув на себе увагу. Зрештою, за пару тижнів Мері Енн таки впала в Ісаакові обійми.

До Кетрін він уже не повернеться, а з Мері Енн живе "на віру". Працюючи на будівництві каналу, Зінґер створює машину для свердління каменю. Заробляє на ній $2000 — величезну суму на ті часи — і засновує на них театральну трупу. Інвестиція була невдалою: після п'яти років мандрівок Америкою трупа розпадається. Це був перший і єдиний "прокол" у бізнесовій практиці Зінґера.

Без копійки за душею, він осідає в глухому провінційному містечку і працює на пилорамі. Робота була одноманітна, й аби не занидіти, Ісаак розробляє верстат для обробки дерева. 1849 року він перебирається до Нью-Йорка і намовляє видавця Джорджа Зібера вкласти кошти у виробництво його верстатів. Вирішивши, що в Бостоні буде легше досягти успіху, компаньйони перебираються туди й винаймають кут у майстерні з ремонту швейних машин.

Однак попитом Зінґерові верстати не користалися. Він мав впасти у відчай: йому було під сорок, на плечах купа дітей і повне безгрошів'я. Та Ісаак залицявся собі до місцевих швачок і час від часу спостерігав, як господар майстерні мучиться над швейними механізмами.

У середині XIX ст. вони були громіздкими та незручними. Нитки часто плуталися і рвалися. Прострочивши з десяток стібків, і то лише по прямій лінії, треба було виймати тканину й починати все спочатку. Тож кравчині віддавали перевагу дідівському способові — шили вручну. Зінґер позичив у компаньйона $40 й у винайманій комірці взявся до роботи. На одинадцятий день він показав приятелям свою швейну машину.

Винаходу фактично не було, лише геніальна компіляція з моделей, що вже існували. Але машина Зінґера давала змогу вільно маневрувати тканиною й виконувати криволінійні шви.

Щоби звільнити кравцеві обидві руки, Ісаак приладнав педаль, коливання якої приводило в рух увесь механізм. Зінґер здійснив революцію у кравецькому ремеслі. Саме за це його пізніше назвуть "Наполеоном швейних машин".

Того дня, коли він демонстрував свою машину, у них із Мері Енн народилася десята дитина.

Позичені гроші Ісаак витратив на оформлення патенту та реєстрацію фірми. Свою першу машинку він продав за $100. Невдовзі фабрика із пошиття сорочок замовила відразу 30 машин. Потім були ще замовлення, ще і ще. Здавалося, нарешті посипався золотий дощ.

Але автори попередніх моделей звинуватили Зінґера, що той украв їхні ідеї. Судові процеси, які американська преса 1850-х охрестила "війною швейних машин", тривали кілька років. Гідно вибратися з халепи Ісаакові допомагає адвокат Едвард Кларк. Вони входять у долю і засновують "Виробничу компанію Зінґера", а також завод із виробництва швейних машин.

Спочатку покупцями були переважно великі кравецькі майстерні, бо $100 на ту пору становили чверть річних прибутків американської родини середнього статку. Аби зацікавити своїм виробом домогосподарок, компаньйони роблять швейні машини "Зінґер" першим товаром у світі, який можна було купити в розстрочку.

Ісаак постійно вдосконалював свою машину. Завдяки цьому її вартість вдалося знизити до $10. Зменшення ціни з лихвою окупилося завдяки збільшенню обсягів продажу. За кілька років Зінґер стає мільйонером. Він купує розкішні апартаменти в Нью-Йорку, розлучається з Кетрін й узаконює свої стосунки з Мері Енн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За вбиту муху Джон Рокфеллер платив своїм дітям два центи

Якось проїжджаючи П'ятою авеню, вона побачила, що в сусідньому екіпажі її благовірний тримає в обіймах працівницю своєї фірми. Після великого скандалу з'ясувалося, що Ісаак потай співживе з нею кілька років, і та вже встигла народити йому п'ятьох дітей. Коли ж клубок стали розмотувати далі, виявилося, що на Мангеттені є ще одна жінка, до якої заглядав Зінґер. І вона також виховує Ісаакового нащадка.

Викритий і зганьблений, Зінґер утікає до Європи. У Парижі він знайомиться із красунею Ізабель Соммервіль. Вона вже була одружена, але для затятого бабія це не становило жодної проблеми. Коли після розлучення 54-річний Ісаак веде під вінець 21-річну Ізабель, та вже чекає від нього дитину. Свого часу кружляли чутки, що то саме з його останньої дружини скульптор ліпив Статую свободи.

Зінґер поволі відходить від повсякденних справ компанії і призначає найманого президента — крок новаторський на ті часи. Разом з Ізабель і дітьми він поселяється в містечку Пейнтон на півдні Англії. Маєток за півмільйона доларів Ісаак скромно називав "вігвамом".

Останні роки його життя минули в розкоші та екстравагантних забаганках. 23 липня 1875 року він помер "від хвороби серця та запалення трахеї". Йому було майже 64. До кінця життя Зінґер читав по складах і ледве давав собі раду з письмом. Своїм нащадкам він залишив неймовірний на ті часи спадок — майже $14 млн. Коли засвітилася така сума, у різних кінцях світу виринуло ще п'ятеро його байстрюків. Так що кінцевий батьківський "доробок" Ісаака Зінґера становив 22 дітей від трьох дружин і чотирьох коханок.

У рік його смерті в Америці та Європі було продано майже чверть мільйона швейних машин "Зінґер". Згодом компанія розрослася до транснаціональної корпорації — першої у світі. Завдяки добротності та надійності продукції, вона кілька десятиліть була лідером на ринку швейних машин. Ще 2000 року понад 100 млн "Зінґерів" різних моделей служили людям у 67 країнах світу.

1811, 27 жовтня — Ісаак Зінґер народився в містечку Піттстаун на північному сході США
1851, 12 серпня — запатентовує вдосконалений варіант швейної машини
1853 — разом з адвокатом Едуардом Кларком засновує "Виробничу компанію Зінґера"
1855 — на Всесвітній виставці у Парижі швейна машина "Зінґер" здобуває перше місце
1871 — продажі фірми становлять 180 тис. машин на рік
1900 — асортимент швейних машин "Зінґер" охоплює 40 різноманітних моделей
1902 — запускають завод у Подольську під Москвою, який забезпечує "Зінґерами" всю Російську імперію, зокрема й Україну
1908 — у Нью-Йорку компанія зводить 47-поверховий офіс, який став першим у світі хмарочосом
1913 — річний обсяг продажів швейної машини "Зінґер" сягає позначки 3 млн

Зараз ви читаєте новину «Ісаака Зінґера називали "Наполеоном швейних машин"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

09.05.2013 20:59:47моня212.1.102.--
  • 8+
  • 0-
  • Відповісти

Дуже шкода дитинки,мої самі щирі співчуття батькам.Велика біда в родині, киньте політику.Поспівчувайте краще. Вічна ПАМ'ЯТЬ ! Вічний ПОКІЙ!

09.05.2013 21:07:01витя94.248.27.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Ага,а денежки на ремонт продолжайте отдавать на содержание бандеров,что бы ещё больше гибло на дорогах юго-востока.

09.05.2013 21:29:34vjyz212.1.102.--
  • 12+
  • 0-
  • Відповісти

Боже мій, який ти дурень.На всі західні області виділяється дотацій менш чим на одну Донецьку. Волинська область взагалі не дотаційна.Гроші на дороги так само луплять з нас як і в вас, так само доріг не ремонтують. А за причини ДТП нічого не знаємо,чи то після шиномонтажу п'яного слєсарюги,чи заводський брак. Росіяни там колеса не винайшли, а шпильки перезакалить, чи недозакалить могли. Машина звичайно дрянь. але не настільки щоб колеса відлітали.Краще помовч йолопе.

09.05.2013 20:57:23витя94.248.27.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Колёса отваливаются из-за страшных ям на дорогах,которые не ремонтируют,отадавая все средства в куев,откуда они отправляются прямиком к бандерам.

09.05.2013 20:10:56Земляк91.217.67.--
  • 8+
  • 0-
  • Відповісти

Если водителю 8 лет то УКРАВ-тодор нужно садить пожизненно.Водитель не умышленно, и это несчастный случай. А эти преднамеренно не делают дороги, что колеса отпадают и группой лиц по предварительному сговору.ТАК ЧТО УКРАВ тодор пожизненно.

09.05.2013 17:19:36Виктор.37.229.199.--
  • 3+
  • 0-
  • Відповісти

Газели давно производятся в Украине. И хорошо закрученное колесо не оторвется. Удивительные люди живут в этой стране - дети гибнут под открученными колесами, а виновны граждане соседнего государства.!!! Идиоты.

09.05.2013 20:13:01Земляк91.217.67.--
  • 3+
  • 0-
  • Відповісти

Ну ты виктор и СУКА.

09.05.2013 17:35:01***195.42.127.--
  • 3+
  • 0-
  • Відповісти

Вікторе, дійсно, деякий час "Газелі" складалися в Україні з імпортованих машино-комплектів в Сімферополі, Кременчуці і Чернігові. Та згодом, "Газпром" (акціонер "Автогазу") заборонив поставки машино-комлектів в Україну став лише постачати їх у зібраному вигляді.

09.05.2013 16:43:23***195.42.127.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

Простіше за все обвинувачувати водія. А хто відповідає за сертифікацію російського автохлама, якому відкрили зелене світло для експорту в Україну? Коли їду по трасі і наздоганяю "Камаз", з острахом намагаюся бути подалі від нього - це машина вбивця. Маю власний досвід експлуатації "Газелі", якість виготовлення просто жахлива, мав випадки відокремлення клеєних гальмівних накладок від колодок, також був обрив болта шарніру задньої ресори. В ідеалі, треба б було ввести обов'язковий регламент технічного обслуговування автомобілів на сертифікованих СТО, як у Німеччині, та враховуючи вітчизняну корупцію, все звелося би лише до здирництва та окозамилювання. А також стан доріг?

09.05.2013 16:51:29к95.67.66.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Ти йолоп, не більше... До чого тут "сертифікація російського автохлама"???? Чи Крази - абсолютно безпечні для людей????? Яке ти убоге......

09.05.2013 17:09:57***195.42.127.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Що до "Кразів", якщо є проблеми з якістю автомобілів вітчизняного виробництва, це абсолютно не може бути виправданням для ввезення російського непотребу. Врешті решт, колеса відірвалися від російської "Газелі", а не від "Кразу" і такі випадки, ті хто часто їздить по трасі знають, що не поодинокі.

09.05.2013 17:20:16к95.67.66.--
  • 3+
  • 0-
  • Відповісти

Тобто, якщо за кермом "російської" газелі був громадянин України, який працює в якісь українській компанії, яка не стежить за технічним станом автомобіля, як і сам водій, якому, м'яко кажучи, насрати - ВИНЕН російський імпортер...... Досвіданья, друже і промий мозок трохи, перед сном, соляркою...

09.05.2013 17:29:44***195.42.127.--
  • 3+
  • 0-
  • Відповісти

Якщо би Ви, шановний, мали хоч найменше уявлення про технічну причину справи, то знали б, що навіть найвідповідальніший та дисциплінований водій не може передбачити аварійний вихід з ладу (розрив) такої деталі, як шпилька кріплення диску колеса (водій не має можливості та й не зобов'язаний розбирати автівку до деталей, з яких вона складається та обстежувати їх в лабораторних умовах на наявність дефектів, бо це абсурд). Ймовірно, аварія сталося внаслідок або невідповідності марки матеріалу (сталі) виробу, або порушенням технології її виготовлення (зокрема, термообробки). В світовій практиці за такі аварії, за звичай, несе відповідальність (кримінальну і матеріальну) виробник автомобіля.

09.05.2013 17:03:06***195.42.127.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

Для розумово обмеженого пояснюю. Що для імпорту в Україну автомобілі повинні пройти або сертифікацію, або визнається сертифікація країни-виробника. Продукція російського автопрому характеризується тим, що при виготовленні продукції має місце системне відхилення від конструкторської документації та стандартів (особливо це стосується якості виробів з пластмаси та гуми, а також марок сталі у відповідальних вузлах, зокрема таких, як шпилька кріплення диску колеса). Тому імпорт російських автомобілів повинен бути заборонений (росіяни ж обмежують ввезення м'ясо-молочних продуктів з України, внаслідок підозр в невідповідності до нормативів).

09.05.2013 17:06:12к95.67.66.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

До чого тут росіяни??? До цієї статі? А якби на місці газелі була таврія????

09.05.2013 17:11:39***195.42.127.--
  • 6+
  • 0-
  • Відповісти

До того, що продукція російського автопрому являю загрозу для безпеки громадян. А випуск "Таврії" вже давно припинено.

09.05.2013 16:29:58лора95.111.214.--
  • 12+
  • 0-
  • Відповісти

Да, виновный не водитель, а наш КЛОУН и Азир!!! По наших дорогах можно и самому убиться!

09.05.2013 16:29:14Виталий94.179.114.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

Росийский и китайский хлам нафиг!!!!

09.05.2013 16:23:02Н46.118.9.--
  • 12+
  • 0-
  • Відповісти

епт, водитель при чем? Вы дороги в Кировограде посмотрите и увидите, что ездить там можно только на траках. На кол укравтодор, мудаки мля

09.05.2013 16:12:35сс37.46.220.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

Заборонити продаж російського непотребу, різних калин малин і газелей

09.05.2013 16:25:07Сашок176.8.143.--
  • 5+
  • 0-
  • Відповісти

Полностью согласен и китайского

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути