
"Гроші — ось що мене цікавить", — любив повторювати Ісаак Зінґер, уже ставши багатим і знаменитим. Цікавили ж вони його змалечку. Принаймні вже тоді, коли на вкрадених у батька однодоларових банкнотах він домальовував криві нулики.
Єврей Адам Зінґер емігрував до США з Німеччини наприкінці XVIII ст. На шматок хліба заробляв тим, що майстрував карети. Ісаак, восьма дитина у сім'ї, з'явився на світ, коли його батьки мали вже під п'ятдесят. Хлопець ріс непосидючим і збитошним. У 12 років він утік з дому.
У місті Рочестер Ісаак влаштовується учнем механіка. Він вигнався під два метри й виглядав майже парубком. А ще в нього дуже рано прокинувся сентимент до слабкої статі.
Одного разу до міста прибув мандрівний театр. Ісаак вирішив, що в ньому пропадає великий актор. Тож коли лицедії залишали Рочестер, він поплентався за ними і кілька років колесив Америкою. У Нью-Йорку Ісаак знайомиться зі швачкою Кетрін Гейлі й незабаром одружується з нею. Йому було 19, їй — 15. Жили молодята у батьків дружини. Ісаак повертається до ремесла механіка. Через чотири роки в Зінґерів народився син, а згодом — донька.
Сімейна рутина Ісаакові швидко надокучила. 1836 року він покидає родину і знову пристає до мандрівної трупи. Під час виступу в Балтиморі молодий донжуан помітив у залі миле личко. Відразу після вистави він перестрів юну леді та запитав просто в очі:
— Міс Спонслер, вам потрібен спонсор?
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Статок Рокфеллера перевищив $1 млрд. 29 вересня в історії
18-річна Мері Енн втратила дар мови. Звісно, жодним спонсорством тоді й не пахло, бо в кишенях у Зінґера гуляв вітер. Але він досяг головного — звернув на себе увагу. Зрештою, за пару тижнів Мері Енн таки впала в Ісаакові обійми.
До Кетрін він уже не повернеться, а з Мері Енн живе "на віру". Працюючи на будівництві каналу, Зінґер створює машину для свердління каменю. Заробляє на ній $2000 — величезну суму на ті часи — і засновує на них театральну трупу. Інвестиція була невдалою: після п'яти років мандрівок Америкою трупа розпадається. Це був перший і єдиний "прокол" у бізнесовій практиці Зінґера.
Без копійки за душею, він осідає в глухому провінційному містечку і працює на пилорамі. Робота була одноманітна, й аби не занидіти, Ісаак розробляє верстат для обробки дерева. 1849 року він перебирається до Нью-Йорка і намовляє видавця Джорджа Зібера вкласти кошти у виробництво його верстатів. Вирішивши, що в Бостоні буде легше досягти успіху, компаньйони перебираються туди й винаймають кут у майстерні з ремонту швейних машин.
Однак попитом Зінґерові верстати не користалися. Він мав впасти у відчай: йому було під сорок, на плечах купа дітей і повне безгрошів'я. Та Ісаак залицявся собі до місцевих швачок і час від часу спостерігав, як господар майстерні мучиться над швейними механізмами.
У середині XIX ст. вони були громіздкими та незручними. Нитки часто плуталися і рвалися. Прострочивши з десяток стібків, і то лише по прямій лінії, треба було виймати тканину й починати все спочатку. Тож кравчині віддавали перевагу дідівському способові — шили вручну. Зінґер позичив у компаньйона $40 й у винайманій комірці взявся до роботи. На одинадцятий день він показав приятелям свою швейну машину.
Винаходу фактично не було, лише геніальна компіляція з моделей, що вже існували. Але машина Зінґера давала змогу вільно маневрувати тканиною й виконувати криволінійні шви.
Щоби звільнити кравцеві обидві руки, Ісаак приладнав педаль, коливання якої приводило в рух увесь механізм. Зінґер здійснив революцію у кравецькому ремеслі. Саме за це його пізніше назвуть "Наполеоном швейних машин".
Того дня, коли він демонстрував свою машину, у них із Мері Енн народилася десята дитина.
Позичені гроші Ісаак витратив на оформлення патенту та реєстрацію фірми. Свою першу машинку він продав за $100. Невдовзі фабрика із пошиття сорочок замовила відразу 30 машин. Потім були ще замовлення, ще і ще. Здавалося, нарешті посипався золотий дощ.
Але автори попередніх моделей звинуватили Зінґера, що той украв їхні ідеї. Судові процеси, які американська преса 1850-х охрестила "війною швейних машин", тривали кілька років. Гідно вибратися з халепи Ісаакові допомагає адвокат Едвард Кларк. Вони входять у долю і засновують "Виробничу компанію Зінґера", а також завод із виробництва швейних машин.
Спочатку покупцями були переважно великі кравецькі майстерні, бо $100 на ту пору становили чверть річних прибутків американської родини середнього статку. Аби зацікавити своїм виробом домогосподарок, компаньйони роблять швейні машини "Зінґер" першим товаром у світі, який можна було купити в розстрочку.
Ісаак постійно вдосконалював свою машину. Завдяки цьому її вартість вдалося знизити до $10. Зменшення ціни з лихвою окупилося завдяки збільшенню обсягів продажу. За кілька років Зінґер стає мільйонером. Він купує розкішні апартаменти в Нью-Йорку, розлучається з Кетрін й узаконює свої стосунки з Мері Енн.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: За вбиту муху Джон Рокфеллер платив своїм дітям два центи
Якось проїжджаючи П'ятою авеню, вона побачила, що в сусідньому екіпажі її благовірний тримає в обіймах працівницю своєї фірми. Після великого скандалу з'ясувалося, що Ісаак потай співживе з нею кілька років, і та вже встигла народити йому п'ятьох дітей. Коли ж клубок стали розмотувати далі, виявилося, що на Мангеттені є ще одна жінка, до якої заглядав Зінґер. І вона також виховує Ісаакового нащадка.
Викритий і зганьблений, Зінґер утікає до Європи. У Парижі він знайомиться із красунею Ізабель Соммервіль. Вона вже була одружена, але для затятого бабія це не становило жодної проблеми. Коли після розлучення 54-річний Ісаак веде під вінець 21-річну Ізабель, та вже чекає від нього дитину. Свого часу кружляли чутки, що то саме з його останньої дружини скульптор ліпив Статую свободи.
Зінґер поволі відходить від повсякденних справ компанії і призначає найманого президента — крок новаторський на ті часи. Разом з Ізабель і дітьми він поселяється в містечку Пейнтон на півдні Англії. Маєток за півмільйона доларів Ісаак скромно називав "вігвамом".
Останні роки його життя минули в розкоші та екстравагантних забаганках. 23 липня 1875 року він помер "від хвороби серця та запалення трахеї". Йому було майже 64. До кінця життя Зінґер читав по складах і ледве давав собі раду з письмом. Своїм нащадкам він залишив неймовірний на ті часи спадок — майже $14 млн. Коли засвітилася така сума, у різних кінцях світу виринуло ще п'ятеро його байстрюків. Так що кінцевий батьківський "доробок" Ісаака Зінґера становив 22 дітей від трьох дружин і чотирьох коханок.
У рік його смерті в Америці та Європі було продано майже чверть мільйона швейних машин "Зінґер". Згодом компанія розрослася до транснаціональної корпорації — першої у світі. Завдяки добротності та надійності продукції, вона кілька десятиліть була лідером на ринку швейних машин. Ще 2000 року понад 100 млн "Зінґерів" різних моделей служили людям у 67 країнах світу.
1811, 27 жовтня — Ісаак Зінґер народився в містечку Піттстаун на північному сході США
1851, 12 серпня — запатентовує вдосконалений варіант швейної машини
1853 — разом з адвокатом Едуардом Кларком засновує "Виробничу компанію Зінґера"
1855 — на Всесвітній виставці у Парижі швейна машина "Зінґер" здобуває перше місце
1871 — продажі фірми становлять 180 тис. машин на рік
1900 — асортимент швейних машин "Зінґер" охоплює 40 різноманітних моделей
1902 — запускають завод у Подольську під Москвою, який забезпечує "Зінґерами" всю Російську імперію, зокрема й Україну
1908 — у Нью-Йорку компанія зводить 47-поверховий офіс, який став першим у світі хмарочосом
1913 — річний обсяг продажів швейної машини "Зінґер" сягає позначки 3 млн
Коментарі
2Дуже шкода дитинки,мої самі щирі співчуття батькам.Велика біда в родині, киньте політику.Поспівчувайте краще. Вічна ПАМ'ЯТЬ ! Вічний ПОКІЙ!
Ага,а денежки на ремонт продолжайте отдавать на содержание бандеров,что бы ещё больше гибло на дорогах юго-востока.
Боже мій, який ти дурень.На всі західні області виділяється дотацій менш чим на одну Донецьку. Волинська область взагалі не дотаційна.Гроші на дороги так само луплять з нас як і в вас, так само доріг не ремонтують. А за причини ДТП нічого не знаємо,чи то після шиномонтажу п'яного слєсарюги,чи заводський брак. Росіяни там колеса не винайшли, а шпильки перезакалить, чи недозакалить могли. Машина звичайно дрянь. але не настільки щоб колеса відлітали.Краще помовч йолопе.
Колёса отваливаются из-за страшных ям на дорогах,которые не ремонтируют,отадавая все средства в куев,откуда они отправляются прямиком к бандерам.
Если водителю 8 лет то УКРАВ-тодор нужно садить пожизненно.Водитель не умышленно, и это несчастный случай. А эти преднамеренно не делают дороги, что колеса отпадают и группой лиц по предварительному сговору.ТАК ЧТО УКРАВ тодор пожизненно.
Газели давно производятся в Украине. И хорошо закрученное колесо не оторвется. Удивительные люди живут в этой стране - дети гибнут под открученными колесами, а виновны граждане соседнего государства.!!! Идиоты.
Ну ты виктор и СУКА.
Вікторе, дійсно, деякий час "Газелі" складалися в Україні з імпортованих машино-комплектів в Сімферополі, Кременчуці і Чернігові. Та згодом, "Газпром" (акціонер "Автогазу") заборонив поставки машино-комлектів в Україну став лише постачати їх у зібраному вигляді.
Простіше за все обвинувачувати водія. А хто відповідає за сертифікацію російського автохлама, якому відкрили зелене світло для експорту в Україну? Коли їду по трасі і наздоганяю "Камаз", з острахом намагаюся бути подалі від нього - це машина вбивця. Маю власний досвід експлуатації "Газелі", якість виготовлення просто жахлива, мав випадки відокремлення клеєних гальмівних накладок від колодок, також був обрив болта шарніру задньої ресори. В ідеалі, треба б було ввести обов'язковий регламент технічного обслуговування автомобілів на сертифікованих СТО, як у Німеччині, та враховуючи вітчизняну корупцію, все звелося би лише до здирництва та окозамилювання. А також стан доріг?
Ти йолоп, не більше... До чого тут "сертифікація російського автохлама"???? Чи Крази - абсолютно безпечні для людей????? Яке ти убоге......
Що до "Кразів", якщо є проблеми з якістю автомобілів вітчизняного виробництва, це абсолютно не може бути виправданням для ввезення російського непотребу. Врешті решт, колеса відірвалися від російської "Газелі", а не від "Кразу" і такі випадки, ті хто часто їздить по трасі знають, що не поодинокі.
Тобто, якщо за кермом "російської" газелі був громадянин України, який працює в якісь українській компанії, яка не стежить за технічним станом автомобіля, як і сам водій, якому, м'яко кажучи, насрати - ВИНЕН російський імпортер...... Досвіданья, друже і промий мозок трохи, перед сном, соляркою...
Якщо би Ви, шановний, мали хоч найменше уявлення про технічну причину справи, то знали б, що навіть найвідповідальніший та дисциплінований водій не може передбачити аварійний вихід з ладу (розрив) такої деталі, як шпилька кріплення диску колеса (водій не має можливості та й не зобов'язаний розбирати автівку до деталей, з яких вона складається та обстежувати їх в лабораторних умовах на наявність дефектів, бо це абсурд). Ймовірно, аварія сталося внаслідок або невідповідності марки матеріалу (сталі) виробу, або порушенням технології її виготовлення (зокрема, термообробки). В світовій практиці за такі аварії, за звичай, несе відповідальність (кримінальну і матеріальну) виробник автомобіля.
Для розумово обмеженого пояснюю. Що для імпорту в Україну автомобілі повинні пройти або сертифікацію, або визнається сертифікація країни-виробника. Продукція російського автопрому характеризується тим, що при виготовленні продукції має місце системне відхилення від конструкторської документації та стандартів (особливо це стосується якості виробів з пластмаси та гуми, а також марок сталі у відповідальних вузлах, зокрема таких, як шпилька кріплення диску колеса). Тому імпорт російських автомобілів повинен бути заборонений (росіяни ж обмежують ввезення м'ясо-молочних продуктів з України, внаслідок підозр в невідповідності до нормативів).
До чого тут росіяни??? До цієї статі? А якби на місці газелі була таврія????
До того, що продукція російського автопрому являю загрозу для безпеки громадян. А випуск "Таврії" вже давно припинено.
Да, виновный не водитель, а наш КЛОУН и Азир!!! По наших дорогах можно и самому убиться!
Росийский и китайский хлам нафиг!!!!
епт, водитель при чем? Вы дороги в Кировограде посмотрите и увидите, что ездить там можно только на траках. На кол укравтодор, мудаки мля
Заборонити продаж російського непотребу, різних калин малин і газелей
Полностью согласен и китайского