
Значне збільшення витрат на будівництво основних об'єктів для Євро-2012 — а саме, стадіонів та аеропортів — викликане об'єктивною необхідністю, оскільки спочатку закладена їхня вартість не враховувала багатьох нюансів і особливостей. І надалі, після нещодавнього коригування, кошторисна вартість збільшуватися, швидше за все, вже не буде.
Про це в ексклюзивному коментарі для ZN.UA розповів Олег Лисюк, начальник управління розвитку інфраструктури Національного агентства з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини Чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів.
Зокрема, зазначив він, що початковими варіантами цього проекту займалася місцева влада і були зроблені для того, щоб швидше запустити процес будівництва, оскільки на той момент терміни "підганяли". Відповідно, проекти не враховували всі вимоги УЕФА (що стосується стадіонів), а також аеропортів (пропускна здатність, перспективне будівництво тимчасових терміналів та ін).
Тому, коли в березні минулого року організовувалося Агентство, прийшли люди "з досвідом і розумінням процесів", і в результаті аналізу було прийнято рішення централізувати ці питання і скорегувати всі проекти.
"Зокрема, на стадіонах не було враховано багато систем, які в основному стосуються медіаконтенту, зв'язку і так далі. Пред'явлені сучасні вимоги до стадіонів класу еліт — а це не просто телефон підняв — це зона вай-фай в будь-якому місці для будь-якого оператора. Те ж стосується кількості точок громадського харчування і всього іншого. Загалом, проект зазнав кардинальних змін. Те ж саме стосується і львівського стадіону", — розповідає Лисюк.
По аеропортах, додає він, взагалі "окрема історія". Наприклад, проект Донецького аеровокзалу був зроблений виключно на будівлю терміналу. Зокрема, туди не входили об'єкти інфраструктури, які передбачають дорожні розв'язки, трирівневий паркінг, естакаду і т.д. Щодо Львівського аеропорту — то тут у вартості його будівництва питома вага обладнання від початку було закладено близько 10-15% - нонсенс.
"Тобто проект був зроблений абсолютно несучасним. І те, що сьогодні відбулося збільшення вартості в цілому , то більша частина пішла якраз саме за рахунок додавання цих об'єктів. При цьому збільшення по самому терміналу відбулося незначне", — пояснив заступник глави Нацагентства з Євро-2012.
Крім того, додав він, збільшення видатків також викликано закладеними ризиками при будівництві (зокрема, можливим збільшенням вартості матеріалів та зміною курсів валют). Ще в новому проекті довелося закласти не мінімально рекомендовану зарплату, а середню - "щоб можна було знайти нормальних підрядників".
Що стосується строків зміни вартості, то, за його словами, це пов'язано з методологією: після створення агентства знадобився якийсь час, щоб розібратися з ситуацією, а також близько півроку на експертизу і коригування проектів (наприклад, щодо НСК її до цих пір не пройшли, оскільки там дуже багато нюансів).
"Ми припускаємо, що це остаточне збільшення вартості. Якщо раптом ще колись буде збільшення вартості, то це все у нас на контролі. Основні показники та обсяги, я сподіваюся, змінюватися вже не будуть", — резюмував Лисюк.
Нагадаємо, що 21 березня Кабінет міністрів збільшив на 900 млн грн (або на 71,4% - до 2161 млн грн) вартість будівництва терміналу, включаючи паркінг і огорожу, в міжнародному аеропорту "Донецьк" за 2009-2011 роки.
Ще через місяць — 20 квітня — Кабмін затвердив поданий Міністерством інфраструктури скоригований проект реконструкції Львівського аеродрому, яким загальна кошторисна вартість будівництва збільшена в 2,24 разу — до 2 млрд 195,7 млн ??грн.
Коментарі
8Хіба питання тільки в "донецких"? Втомився від влади українських чиновників не залежно від походження. І не потрібно мені звужувати питання до "донецьких". Для мене, що "донецький", що "хмельницький" значення не має.
" Реформированный Янукович" хорошо звучит, да вот только слабо осуществим, такой вариант!!!
Донецкие братки всем надоели! Весь Луганск под себя подмяли!
Устал народ от донецких это верно. Нужны перемены и скоро они настанут.
Янукович запустил процесс, который его же и проглотит! Европа, заманив в себе Украину попросит его.. и поставит своих людей. Даже обсуждая вопрос Тимошенко, сразу понятно, что ЕС настроена пролив действующей власти через полит заключенных! ЕС все плохое повесит на нынешнее правительство, как в свое время заставили уйти Кучму
Президент голову потерял если решил интегрировать Украину в ЕС.Только ради свой выгоды старается .
А куда интегрировать, в мутный союз, это судя по всему, по видимому у вас что с головой.
Луганские гопники никого не боятся!! Это нас все боятся!!
В Украине уже не осталось колеблющихся в вопросе Януковича. Все уже поняли какой он козел!
С этим настроем на евроинтеграцию Янукович роет яму сам себе. Он настроил после себя ЕС еще начиная со скандала с Юлей, который до сих пор себя полностью так и не исчерпал, хотя и в ЕС уже всем плевать я Тимошенко!
Янукович, хочет остаться на второй срок и использует все лазейки для этого!Ему самому Европа не и нравиться!
Януковича только в его партии бояться, только и могут что поддакивать!! Но люди то обычные все видят! Он сможет пойти но не в Европу...
Януковича не кто не любит!Не за что, а мы не глупая баба которая любит просто так!