Цього дня 1969 року на Кременчуцькому автомобільному заводі почали виробництво лісовоза КрАЗ-255Л. Він став наймасовішим у Радянському Союзі. Крім того, авто протягом трьох десятків років експортували на Кубу, в країни соцтабору та в африканські держави.
Автомобіль розробили для транспортування стовбурів дерев завдовжки до 30 м. Машина мала повний привід на всі 3 осі. Її виробляли 20 років без значних змін.
"Такі довгоміри були затребувані для господарських потреб країни. Рішення про налагодження виробництва таких приймали у Москві на з'їзді Компартії 1967 року. Модель зробили з доступних на той час машинокомплектів, модернізувавши і підсиливши основні вузли. Наприклад, ярославський дизельний двигун об'ємом 14 літрів, коробку передач, яку раніше встановлювали на машини цієї марки, й деталі ходової частини, що їх можна було побачити на інших радянських вантажівках. Цікаво, що на перших моделях біля дверцят водія ще встановлювали клаксон у вигляді трубки - як на машинах 1930-х", - розповідає автоексперт Микола Руденко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 7 цікавих фактів про українські вантажівки КрАЗ
Автомобіль споживав 50 л пального на 100 км шляху, його максимальна швидкість була 40 км/год.
"Усі налаштування машини було спрямовано на максимально велику тягу, а не на швидкість чи зменшення шуму. Тому і швидкість була маленькою. Зате машина могла тягнути 23 тонни вантажу. Плюс вона вражала своєю прохідністю", - пояснює спеціаліст.
Машину мали зняти з конвеєра 1987 року, проте через нагальну потребу нових автівок і відсутність повноцінної альтернативи продовжили виробляти до 1989 року. За час випуску зробили 29,466 тис. таких лісовозів.
1986 року КрАЗ випустив рекордну кількість вантажівок - 30 655 од. Це приблизно удвадцятеро більше за зібрані підприємством 2014-го.
Коментарі