
З перших чисел квітня у Києві та області очікують весняну повінь. Надмірна кількість води на дорогах і тротуарах з'явиться через розтавання снігу в наслідок різкого потепління до +10 градусів.
Вода при надмірному потраплянні у двигун автомобіля та електровузли може завдати значних витрат автолюбителям, адже більшість страхових компаній не відшкодовують поломок, спричинених потраплянням води у двигун, каже інструктор-викладач "Драйв клубу "Альфа-щит" Олексій Пилипенко.
В інтерв'ю Gazeta.ua він розповів, як вберегти автомобіль під час повені.
- Яких заходів має вжити водій перед різким підвищенням температури, коли сніг почне танути?
- Потрібно припаркувати машину якомога вище. У жодному разі не лишати її на спусках, низинах і біля решіток водостоків. Зазвичай такі решітки розташовують у низині, вони забиваються і за півдня-день автомобіль до порога заллє водою. Також не варто ставити машину під деревами та високими будівлями. Старі дерева під вагою вологи часто падають. А з будинків можуть відвалитися бурулі або відчинені вікна.
- Який максимальний рівень води може безболісно долати автомобіль?
- Все залежить від його кліренсу та пристосування до важких дорожніх умов. Загалом будь-який автомобіль без шкоди може долати калюжу, якщо рівень води у ній не більший 2/3 діаметра колеса.
- Як краще проходити водну перешкоду в 2/3 діаметра колеса?
- Лише на понижених передачах. Міцно тримайте кермо, розведіть злегка лікті. Це щоб кермове колесо не вибило з рук, адже під водою може бути каміння, цегла чи вибоїна. Коли калюжа на повороті, колеса тримають паралельно кузову. Використовуєте ступеневе керування, повертайте кермо потроху. Уникайте різких прискорень й екстреного гальмування. Коли вода потрапляє на пісок біля бордюрів, виходить слизька речовина, подібна до глини. Під час прискорення машину може занести на ній у сусідній ряд чи на бордюр. Якщо гальмуватимете різко, може статися те ж саме.
- До яких ще екстрених ситуацій під час проходження водної перешкоди потрібно бути готовим?
- Коли машина перебрідає воду, часто виникає аквапланування - авто раптово починає "пливти" по воді, а кермо крутиться дуже легко. Аквапланування починається раптово, так само раптово і закінчується. Під час такої ситуації раджу не робити різких маневрів, не гальмувати, тримати кермо паралельно кузову. Найгірше, що може статися, то це коли автомобіль потрапить колесом у відчинений люк, розіб'є підвіску, а в двигун при цьому зайде вода. І якщо підвіску ще можна буде відновити, двигунові доведеться робити капітальний ремонт із заміною деталей.
- Як вода може потрапити у двигун? І які саме деталі силового агрегату можуть зіпсуватися?
- Вода потрапляє у камеру згоряння двигуна через повітряний фільтр. Тоді на такті стиску, коли обидва клапани закриті, поршень, рухаючись вгору, впирається у водну пробку. Тиск усередині циліндра суттєво підвищується. А двигун, продовжуючи цикл, намагається довести шатун до верхньої точки. Практично, поршні в одному або декількох циліндрах одразу зупиняються, а колінчастий вал, продовжуючи обертатися, приймає на себе величезні навантаження. Він гне шатуни, ламає пальці поршнів і часто ламається сам. Поршневу групу після гідроудару, як правило, повністю міняють. Це обходиться у десятки тисяч гривень. Особливо небезпечний гідроудар для дизелів.
- Як поводитиметься двигун, який отримав гідроудар?
- Машина одразу заглохне. Якщо двигун "сьорбнув" небагато води, достатньо почекати 3 хвилини, а потім знову спробувати завести машину. За цей час краплі води мають випаруватися із моторного відсіку. Якщо ви почекали понад 10-15 хвилин, а двигун все одно не заводиться й ви стоїте у великій калюжі, то скористайтеся стартером. Увімкніть першу передачу й тримайте постійно повернутим ключ запалювання. Тоді працюватиме лише стартер, він витягне автомобіль із водойми. У такій ситуації не варто відчиняти двері, бо вода може зайти у салон. Про це у подібних ситуаціях забувають навіть водії із досвідом. Після цього потрібно розбирати та просушувати весь салон, перевіряти всі контакти на запобіжниках, реле тощо.
Коментарі
18Всё правильно сказал. Зачёт.
Для того, что бы не попадать в лужи, купите себе ласты, трубку и очки. Ласты как талисман, трубку, чтобы покурить, а очки, чтобы видеть лучше лужи.
Как можно держать руль параллельно кузову???!!
Если вы оказались посреди большой лужи, не нужно скиглить, а взять лопату и вычерпать лужу на соседнюю улицу.
Задуть монтажной пеной все щели и проемы!
Статья для "совсем блондинок".
Лучшебы такие журналюги уголь добывали, дороги ремонтировали....
"Это чтобы рулевое колесо не выбило из рук" - не надоело перепечатывать учебники 40-ка летней давности, когда усилителей руля небыло...
"а двигатель все равно не заводится и вы стоите в большой луже, то воспользуйтесь стартером" - это кто придумал? Враг?
В правильности 1 и 2 тезисов убеждался неоднократно на собственном опыте.
Мой водительский стаж около 20 лет. Из них около 10 лет по Тюмени.
"Мерседес", если вы ещё что-то не поняли из статьи, спрашивайте ;-)
2. Движение на стартере с заглохшим двигателем - грамотно и правильно. Придумал умный человек. Если машина, к примеру, заглохла на железнодорожном переезде, то, что сидеть и жалеть стартер? Нет! Крутнул и за две секунды уехал с переезда. Так же, если на тяжелой машине заглох посреди многополосной улицы с сильным движением. Сидеть и ждать удар в задницу? Да хоть заставься треугольниками и фонарями, дураков навалом - въедут. А так - крутнул стартер и через четыре секунды уехал с дороги и забрался на тротуар. Если всё время нормально заводишь машину, не перекручиваешь стартер, то от такого экстирима ничего ему не будет. проездишь еще десять лет ноу проблем.
1. Если колесо ухнет в яму и провернется в сторону, то руль будет вращаться с огромной скоростью и его вырвет из рук. Вне зависимости от того есть усилитель руля или нет. Руль просто поворачивается за колесами ровно на столько, на сколько повернулись колеса. И делает это ОЧЕНЬ быстро и резко. Если в этот момент не убрать моментально руки от руля, то минимум будет сильный ушиб пальцев. Если не повезет, то раздробит кость или сустав.
Мерс, для тебя секрет что современные авто с рулевым управлением червячного типа "бьёт" в сторону при каждом наезде на ямку, камень, трещину?!
Завітайте до галереї сучасного мистецтво PolyArtGallery.com
уберите слово "сосули"!!! сосулька!!!
Это сказано для блондинок
))
Похоже ХАРП (HARP) наказал сей весной Украину основательно.А если и еще смеете бунтовать,то зальют вас дожди и накроют оползни.Власти земные научились управлять силами небесными...