пʼятниця, 30 січня 2015 18:13

Гарантія на автомобіль: експерт розповів, які деталі автомобіля вам не відремонтують безкоштовно

Гарантія на автомобіль: експерт розповів, які деталі автомобіля вам не відремонтують безкоштовно

На корейські KIA, німецькі Opel та інші легковики виробники нерідко дають гарантію 7 років, на китайські Geely - 5 років або 100 тис. км пробігу, на російські та українські машини 3 роки або 60 тис. км пробігу.

Проте у більшості випадків гарантія на автомобіль не допомагає. Навіть якщо ви обслуговуєте автомобіль лише на гарантійній СТО, є велика ймовірність, що поломку вам безкоштовно не усунуть. Засновник проекту "Автоправда" Тарас Корольов розповів про ситуації, які можуть виникнути у разі гарантійного ремонту.

- Як не втратити гарантії на автомобіль?

- Проводити технічне обслуговування на станціях, які вказані у сервісній книжці автомобіля. Змінювати там мастило, гальмівну рідину, фільтри та все інше, що передбачає регламент технічного обслуговування. Потрібно чітко дотримуватися інтервалу між технічним обслуговуванням. Регламентом періодичного ТО зазвичай обмежується перепробіг в 500 км. Якщо переїздити, можуть зняти з гарантії наприклад двигун, або коробку передач, і в результаті гарантійний випадок списати на невиконання належних сервісних заходів. Після кожного проведеного ТО на фірмовій СТО заповнюють спеціальну сторінку в сервісній книжці, вписують туди коди робіт і ставлять печатку. За цим також треба слідкувати, тому без наявності печатки можуть не визнати проходження ТО.

- За яких умов фірмове СТО не проводить гарантійний ремонт, навіть якщо його власник чітко дотримувався вимог проходження технічного обслуговування?

- Таких випадків багато. Гарантія 7,5 чи 3 роки — це умовна гарантія. Тобто така, що не розповсюджується на всі вузли і агрегати авто. Причому далеко не в кожній сервісній угоді вказано, які саме вузли підпадають під безкоштовний ремонт у разі дефекту. Фактично, завдання майстра з гарантії знайти недотримання правил експлуатації водієм і відмовити у гарантійному випадку. Чим дорожчий вузол, тим важче водієві отримати безкоштовний ремонт. Наприклад, із деталями ходової частини дуже легко звинуватити водія в необережному ставленні до авто. Якщо на колісних дисках знайдуть сліди пошкодження, то ймовірніше за все у заміні кульових опор, підшипників, рульових тяг і т.д. відмовлять.  У випадку самостійного встановлення акустичних приладів, сигналізації, та іншіх електронних компонентів, майстер з гарантії зможе це назвати "втручанням у конструкцію та схеми" авто і не покрити дефект електронних пристроїв…


- На які деталі автовиробники не поширюють гарантію найчастіше?

- Не дають гарантії на гальмівні колодки, гумові ущільнювачі, сальники. Діє обмежена гарантія на обладнання, встановлене не на заводі, а на сервісному центрі. Дійшло вже того, що під гарантію не підпадають дводискові зчеплення автоматичних коробок передач. Такі ставлять на Audi А1 і Mitsubishi Lancer X . Також автомобілістів нерідко звинувачують на гарантійних станція в тому, в чому вони просто фізично не можуть бути винними. Це, щоб не ремонтувати авто за свій рахунок. Знайомого, власника Lancer X, в "Ніко Моторз" звинуватили у стиранні диска зчеплення. Це нонсенс, бо в машинах із "автоматом" педалі зчеплення немає. Водій не може контролювати електроніку. Чоловікові довелося заплатити приблизно 10 тисяч гривень за ремонт.

- На які деталі діє довга гарантія? Ремонт якого вузла офіційна станція технічного обслуговування точно зробить безкоштовно?

- Зазвичай 5-7 років гарантії автовиробник дає на деталі, які служать без ремонту 12-15 років. Це кузов, корпус коробки передач, блок циліндрів, паски безпеки, щуп для перевірки масла, поршні, бензобак. На всі інші деталі, що не проходять цього періоду, гарантія закінчується за 2-3 роки.

- Який сенс обслуговувати автомобіль у офіційному сервісному центрі?

- Сенс є, але недовго. Краще рік-півтора проходити ТО на гарантійній станції, а потім знайти професійного майстра й обслуговувати авто в нього. Так буде утричі дешевше. За цей час зазвичай вилазять всі заводські дефекти.

- Через який пробіг можна очікувати заводських дефектів?

- Несправна електроніка дає про себе знати після 10-11 місяців експлуатації. Буває, конденсатори й тиристори не витримують різких перепадів температури взимку та влітку.  Дефекти ходової частини та двигуна виявляються на автомобілях вже за 10-15 тисяч кілометрів. Хоча бувають і винятки. У мене колись був Nissan Almera . На 70 тис. кілометрів двигун почав троїти, таке було враження, що із 4 циліндрів працює три. По дорозі із Києва в Крим я перевірив рівень масла. А його вже майже не було. По гарантії мені поміняли двигуна. Правда, по стану було видно, що встановили не новий мотор, тому я продав того "Ніссана".

- Що потрібно знати про гарантію перед купівлею нової машини?

- Ще перед покупкою бажано ознайомитися із положеннями гарантії, вникнути у всі дрібниці. Перечитати відгуки в інтернеті про модель, на якій ви зупинилися. Після покупки під час обслуговування автомобіля на СТО не лишати його. Треба бути присутнім там, щоб автомеханіки не схалтурили.

Зараз ви читаєте новину «Гарантія на автомобіль: експерт розповів, які деталі автомобіля вам не відремонтують безкоштовно». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути