середа, 12 вересня 2018 11:25

Ford Джеймса Бонда і ЗІЛ Щербицького - вперше провели RetroMotorFest
29

Ford T — перша модель у світі, яку виробляли на заводському конвеєрі
Фото: Володимир Мукан
Buick
Buick
Buick

На вихідних у Запоріжжі відбувся RetroMotorFest. Він проходив біля "Славутич Арени" по вул. Лобановсього.

Там виставили понад 130 одиниць техніки. Серед неї — легковики, вантажівки, мікроавтобуси, мотоцикли. Найближче до входу - ВАЗи і "Москвичі". У районі сцени - ГАЗи, американські та німецькі автомобілі.

Розіграли блакитну "Волгу" ГАЗ-24 1978 року випуску. Машину виграв один із відвідувачів

Найстарішим машинам — понад 80 років. Одним із таких є Ford T — перша модель у світі, яку виробляли на заводському конвеєрі. У неї три дверці - дві задні й одна спереду праворуч. Через невисоку ціну та просту конструкцію автомобіль став масовим у США, протримався у виробництві із 1908 по 1927 рік. У народі його прозвали "Бляшанка Лізі".

З іншого боку експозиції - масивний і непересічний De Soto S6 1939 року. У машини прямокутні фари, масивна емблема на капоті, а задні двері відчиняються проти руху. Такі моделі були популярні в таксі у США.S6 мав мультиплікатор Уолт Дісней. Йому машину подарували за те, що намалював рекламу цієї американської автомобільної марки. Зараз її не існує.

Автор: Володимир Мукан
  На фестивалі була практично вся лінійка автомобілів ГАЗ
На фестивалі була практично вся лінійка автомобілів ГАЗ

Своїм ходом з Харкова приїхав Ford Consul зразка 1956 року. Його характерний для 1950-х років дизайн перегукується із ГАЗ-21 - така сама форма передніх крил і опущена до низу лінія багажника. Модель виготовлена у Великобританії, має механічну 3-ступеневу коробку передач і 1,7-літровий двигун. Така машина - єдина в Україні. Протягом 1957-1960 років нею у Москві возили резидента англійської розвідки. Цікаво, що у фільмах 1960-х років на подібному їздив Джеймс Бонд.

Вперше показали в Запоріжжі Oldsmobile Delta 88 Custom 1971 року. Великий коричневий седан має безрамні дверні вікна. Між дверима відсутня бічна стійка кузова. Машину привіз із Києва клуб OldCarService.

Модель оснащена оригінальним двигуном потужністю 300 к.с. і всіма "рідними" елементами оздоблення. У такому вигляді цей Oldsmobile виробляли один рік, тому процес реставрації й пошуку деталей зайняв чимало часу.

Юрій Нікулін через міністерство просив дати можливість придбати "Волгу" в кузові універсал

Найбільше на заході було радянських машин. Серед них чимало рідкісних або тих, які показували вперше. Одразу після реставрації на захід приїхала єдина справна і відновлена в Україні вантажівка "УралЗИС-355". Навіть за радянських часів на території нашої країни таких було значно менше, ніж в Росії. Зараз лишилися одиниці. Показали рідкісний і добре відреставрований ГАЗ-51 "маслозаправщик" із жовтою кабіною.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Автомобіль Волта Діснея, радянська "Полуторка" і німецький гусеничний тягач — які вони найстаріші авто фестивалю OldCarLand

Лінійка ГАЗ була чи не найповнішою. Машини виставили у вигляді еволюції - від ГАЗ-20 до ГАЗ-24. Серед них були й автомобілі для спецслужб, і різноманітні модифікації. Була серед них і одна з найпрктичніших "Волг" 1960-х років – у кузові універсал. Таку приватним особам не продавали, тільки на підприємства та в лікарні. Проте інколи радянська влада робила винятки. Свого часу таке авто хотів купити актор Юрій Нікулін. Написав спеціального листа у відповідне міністерство, мовляв, універсал потрібен, щоб перевозити речі для цирку. Йому дозволили придбати машину.

Автор: Володимир Мукан
  УралЗИС
УралЗИС

Із найпізніших ГАЗів на захід привезли дрібносерійну "Волгу" ГАЗ-3111. Її робили із 2000 року до 2004. Всього випустили 424 одиниці. Ця модель має абсолютно новий і сучасний кузов. Його дизайн перегукується зі стилем ГАЗ-21. Особливо це видно на лінії багажника й кормі автомобіля. Таких "Волг" не більше двох на всю Україну. Існує декілька версій, чому машину не запустили в серійне виробництво. Одна з основних – керівництво було зацікавлене у купівлі лінії з виробництва американських машин, тому проект із цією "Волгою" якнайшвидше визнали безуспішним.

Автор: Володимир Мукан
  Oldsmobile Delta 88 Custom 1971 року
Oldsmobile Delta 88 Custom 1971 року

Цінним і цікавим експонатом на RetroMotorFest був мікроавтобус ЗІЛ-118 "Юність". Подібних випустили трохи більше 100. Машина сконструйована на базі представницьких автомобілів ЗІЛ. Виробляли для урядових делегацій і пересування партійних чиновників.

Ближче до входу на стадіон припаркували перший радянський серійний лімузин ЗІЛ-110. Автомобіль має ряд інновацій як для того часу - лічильник добового пробігу, автоматичні склопідйомники, скляну перегородку в салоні тощо. Такий виробляли із 1945 по 1958 рік.

Неподалік від нього - ЗІЛ-115, яким возили голову компартії України Щербицького. Великий лімузин стоїть на центральній алеї музею. Кузов автомобіля ручної роботи. За 15 років таких виготовили 106, тому практично кожен екземпляр унікальний. На машину нанесли понад 15 шарів фарби. Передня частина салону відокремлюється від задньої товстим склом. Панель приладів і дверні карти оздоблені шпоном із карельської берези. Задні двері мають по дві внутрішні ручки для відчинення. Одна — для керівника, що сидить на задньому дивані, а друга — для його помічника біля сидіння навпроти. Цю машину не реставрували, бо вона була в ідеальному стані.

Запоріжжя завжди було автомобільним Детройтом України

У неділю біля головної сцени фестивалю розіграли блакитну "Волгу" ГАЗ-24 1978 року випуску. Машину виграв один із відвідувачів.

Автор: Володимир Мукан
  Buick
Buick

Влаштували автомобільне свято Олесь Кальницький, Ігор Лащенко, Барон і Оксана Чудновська

"Ми вперше організовуємо цей цей фестиваль. Запоріжжя завжди було автомобільним Детройтом України. Ще за радянських часів наші спеціалісти дуже цінувалися у конструкторських бюро різних підприємств. Зараз автомобільний напрям у нашому місті також потужний. Адже тут не лише автозавод, а ще й зосереджені колекції старовинних авто. Ми хотіли це відобразити на нашому заході", - говорить один із організаторів Олесь Кальницький.

За його словами, близько 50 автомобілів відсіяли у процесі допуску до фестивалю.

"Має бути певний рівень заходу, реставрації і машин. Хотілося, щоб з першого разу він був принаймні не нижче середнього. І бачу, у нас це вийшло. Маємо надію, що вдасться проводити retromotorfest двічі на рік"

У кінці вересня на ВДНГ у Києві відбудеться найбільший технічний фестиваль України OldCarLand. На ньому покажуть сотні раритетних і старовинних автомобілів. Вартість вхідного квитка - 120 грн. Для учасників бойових дій і дітей до 12 років - вхід безкоштовний.

Зараз ви читаєте новину «Ford Джеймса Бонда і ЗІЛ Щербицького - вперше провели RetroMotorFest». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі