Ексклюзиви
четвер, 08 серпня 2013 13:52

Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"

Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"
Омельницький: "Машин за старою ціною вистачить до листопада-грудня, а вже з цих місяців почнеться подорожчання". Фото: ua.news.mail.ru

Із 1 вересня цього року автомобілі, зроблені за кордоном, обкладатимуть утилізаційним збором. Залучені від нього кошти витратять на будівництво утилізаційних підприємств, де перероблятимуть старі машини.

Це передбачають закони про введення утилізаційного податку на авто та утилізацію машин. Їх минулого тижня підписав президент Віктор Янукович.

"Через цей законопроект машини іноземного виробництва подорожчають на 6,6-36 тисяч гривень", - каже директор компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький. Він розповідає про законопроект і його наслідки.

Чи існує в Україні проблема утилізації автомобілів?

Вона не гостра. Адже рівень автомобілізації у нас надзвичайно низький. У країнах Західної Європи на тисячу осіб припадає 400-500 машин, а у нас – 150-180. До того ж, із українських власників мало хто буде здавати машину на переробку. Українці їздять на них до останнього, поки не розваляться повністю. А при необхідності збути старий автомобіль, його можна зняти з обліку в ДАІ і здати як брухт у пункт прийому вторинної сировини. У середньому кузов автомобіля важить 700 кілограм.

Яка тоді головна мета цього законопроекту?

Підтримка вітчизняних автовиробників. Саме вони звільнені від сплати цього податку. По суті утилізаційний законопроект створений для того ж, що і спецмито. Просто зветься інакше. Якби законопроект склали дійсно для турботи про екологію, то критерієм визначення збору був би не обсяг двигуна, а маса машини та вік.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Утилізаційний збір — це податок на автовласників

Чому від цього законопроекту виграє національний автовиробник? Наведіть приклади.

Українські автопідприємства звільнені від утилізаційного збору. Це означає, що вітчизняні машини не подорожчають. Зараз французька "Рено Логан" у базовій комплектації коштує 105 900 гривень, а українська "ЗАЗ Форза" цього ж класу, але у люксовій комплектації - 92 900. Розрив у вартості і так великий, а після введення утилізаційного збору стане ще більшим. Іномарку продаватимуть ще на 8 тисяч дорожче й автолюбителю нічого не лишатиметься, як купити вітчизняне авто.

За яким принципом розраховуватимуть утилізаційний збір?

Головним критерієм є об'єм двигуна. Автомобілі з обсягом двигуна до 1 літра (вартістю до 110 тис. грн) і електромобілі обкладатимуть збором 4,7 тис. грн, машини із 1-2-літровими силовими агрегатами - 7,37 тисячами гривень, авто з 2-3-літровими моторами – 14 тисячами, легковики із 3-3,5-літровими двигунами – 30 тисячами гривень. Утилізаційний збір входитиме у вартість машини в автосалоні. Ним також обкладатимуться вантажівки, автобуси та спецтехніка.

А з власників потриманих машин братимуть утилізаційний збір?

Так, він буде більшим, ніж за нові машини. Наприклад, за іномарку з двигуном обсягом до 1 літра треба буде доплатити 9,5 тисяч гривень, із силовим агрегатом на 1-2 літри – 14 тисяч, з мотором на 2-3 літри – 28 тисяч, з двигуном обсягом 3-3,5 літри – 30 тисяч. Утилізаційний збір призначений лише для тих іномарок, які з 1 вересня цього року перевозитимуть через кордон. Він входитиме у вартість мита потриманих машин. Зараз воно становить 10 відсотків від вартості машини. Із першого вересня буде 10 відсотків плюс утилізаційний збір.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Запровадження утилізаційного збору нагадує заздалегідь продуману аферу

Тобто машини подорожчають рівно на стільки, скільки становить утилізаційний збір для конкретної моделі?

Ні, більше. Із вартості автомобіля в Україні сплачують 20 відсотків податку на додану вартість. Через утилізаційний збір вартість машини зросте, а отже, й податок на додану вартість стане більшим. Тобто машини подорожчають на суму утилізаційного збору плюс ПДВ.

Коли варто очікувати подорожчання автомобілів?

Зараз автодилери намагатимуться завезти побільше автівок до 1 вересня. Думаю, машин за старою ціною вистачить до листопада-грудня. А вже з цих місяців почнеться подорожчання.

Чи є утилізаційний збір у розвинутих європейських країнах?

Там є екологічний податок. Він становить 100-300 євро. Податок сплачують під час покупки нового легковика. Там на власника старої машини тиснуть економічними методами - підвищують страховий платіж, підвищують податки. Якщо машина робить великі викиди або не відповідає сучасним нормам, водію не дозволяють її використовувати. Йому вже простіше її утилізувати й отримати знижку на купівлю нової машини.

Яка модель оподаткування власників старих машин підійшла б для України?

Турецька. Відповідно до неї, гроші збору йдуть на висадження дерев і озеленення території. У Туреччині за останні роки завдяки цим коштам засадили деревами сотні кілометрів у гірській частині Півдня. Причому озеленили територію навіть там, де людині дістатися майже нереально.

Зараз ви читаєте новину «Експерт: "Утилізаційний збір - це ще одне спецмито. Просто зветься інакше"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

29

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

18.09.2013 02:09:50Кочегар46.211.123.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Пшеки после этого еще больше полюбят быдло...ждут не дождутся реванша над ж.опомоями!

07.09.2013 21:31:15Крах212.26.129.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Министр обороны России генерал армии Сергей Шойгу принял решение о приостановке государственных испытаний атомных подводных лодок "Александр Невский" и "Владимир Мономах", относящихся к проекту 955 "Борей".
Об этом сообщает РИА Новости со ссылкой на представителя военного ведомства страны.

Причиной приостановки испытаний подлодок стал неудачный пуск межконтинентальной баллистической ракеты "Булава"

18.09.2013 02:22:10ЕврокомиссарВКПб46.211.123.--
  • 1+
  • 0-
  • Відповісти

Министр обороны сельского хозяйства и промышленности по евроинтеграции мовы и изменению истории Украины Ющенков сообщил о приостановке испытаний новейшего салотранспортера "Бандерлог" в связи с неудачными испытаниях новой серии подводных лодок класса "Свингерс" в крымско-татарских степях Украины...об этом сообщают Укроновости со ссылкой на представителя военно-аграрно-исторического ведомства окраины ЕС.

07.09.2013 21:00:36Igor Morozov81.4.229.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Все в полном соответствии с духом и буквой ВТО.

06.09.2013 20:52:58ejejejejej130.226.230.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

sho vy robyte panove!!!!!!! rossyja sbesylasja medved mozhet svoej levoj lapoj do krovjy pocarapat ukrainu vmeste s polshej.

31.08.2013 18:01:22391.209.51.--
  • 4+
  • 0-
  • Відповісти

Американський музикант підтерся російським прапором на концерті в Одесі.
А що робить російська свастика в Одесі ?

31.08.2013 22:07:41из Т.Г.Шевченко46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

"Сволотовец" ! Отстрели себе яйца ! Сделай приятное Украине !

31.08.2013 23:01:50podoliaka37.229.100.--
  • 5+
  • 0-
  • Відповісти

поцька з грибком -ти під Тараса не коси...:D:D:D

31.08.2013 15:53:44Rusky109.206.54.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

Усі кацапо-корпорації вилетіли із тор-100 по капіталізації. Найкрутішим залишається ГП, від скотився до Макдональдсу.

31.08.2013 15:24:22Rusky109.206.54.--
  • 7+
  • 0-
  • Відповісти

У кацапів гроші кінчаються.

31.08.2013 15:36:03podoliaka37.229.100.--
  • 9+
  • 0-
  • Відповісти

а розумом їх Боженька обділив при народженні.

31.08.2013 15:43:21ха-ха !46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Русские деньги тратят, но они у них никогда не [***]ются !!! Парадокс !

31.08.2013 15:46:12странно46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

модер ненормальный ! как по его логике писать " не завершаются, не иссякают, не завершаются, не [***]ются ... "

31.08.2013 15:48:56н-да46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

понял = деньги у русских никогда не кінчаются ! Маразм крепчал !

31.08.2013 15:53:55podoliaka37.229.100.--
  • 8+
  • 0-
  • Відповісти

ти дятєл, вже з програмою в голос гутаріш...:D:D:D

31.08.2013 16:23:43Трясило194.242.102.--
  • 4+
  • 0-
  • Відповісти

Оде потішна обізяна,правда?)))):D

31.08.2013 15:16:43для чумазых46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Забыли, что по всем странам Европы были раскиданы куски территории, что собрала воедино и сохранила её по сегодня Россия и называется ЭТО (территория) Украиной ! Скажи спасибо России, что есть своё государство, украинский язык и вера отцов твоих православная. И будет завтра у этой страны только в единении с Россией ! Иначе будет полный желудок ГМО, но без государства, языка, веры отцов...

31.08.2013 16:22:15Трясило194.242.102.--
  • 11+
  • 0-
  • Відповісти

Ндааа, зробили ми помилку в Переяславі з Богданом. Оце так "братика-фанатика" в союзники взяли..... Брехуни та покидьки пихаті.
Україна ЄС і тільки ЄС!!!

31.08.2013 15:10:24для чумазых46.172.148.--
  • 0+
  • 0-
  • Відповісти

Польша живёт исключительно на дотации США и сидит у них плотно на крючке с которого ей уже не сорватся ! Она и в ЕС есть засланой от США и лобирует там их интересы. Ей, Польше, и Украину дали на откуп в знак особого расположения. Украина попадёт не в ЕС, а станет польским воеводством. Думай, быдлота тупая и на халяву падкая !

31.08.2013 14:48:02Трясило194.242.102.--
  • 10+
  • 0-
  • Відповісти

Путін втрачає авторитет держави. Прибалти вирвалися вперед по економічним та конституційним досягненням та нормам,Грузини розвиваються,а про Чехію та Польщу вже мовчу. Бандитська влада(як і наша) користується і методами тими ж. Не хочця іще 20 років травитися бухлом,болячками і деградацією із росіянами. Повинен бути ріст,прогрес і достойне ,цивілізоване життя.

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути